Strøafstand 25mm novopanplader

Hej LDS'er

Er kommet i et lille dilemma i opbygningen af min 1.sals gulv

der skal lægges novopan klimagulv 25mm plader, men forskrifterne siger max 600mm strøafstand cc.

jeg har på langt de fleste 61 cm cc men på enkelte svinger det mellem 60 og 70 cm og ved en enkelt er vi oppe på 75 cm.

de strøerne er lagt flot og i vater havde jeg håbet ikke at skulle påskrue yderligere. Kan jeg undgå det?

konstruktionen bliver:

strøer

Novopan-plader

varmefordelingsplader med 20 mm slanger

gulvpap 500g

20mm fermacell gulvplader

gulvpap 500g

11 mm Berry alloc original laminatgulv


På forhånd tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

slet ingen med erfaring om afstanden er kritisk?

Jeg har på førstesalen en lignende opbygning hvor afstandskravet på tværs af bjælker heller ikke er overholdt - jeg har bare brugt alm gulvspun som trykfordelende lag (jvf Novopans vejledning) istedet for Fermacell - det har ikke givet anledning til bekymring. Med Fermacell er pladen måske knap så stiv som spånplade men det tror jeg ikke er noget problem. I mit tilfælde er jeg nogle steder oppe på 80cm afstand.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for svar... det vidste sig vist også at jeg tog sorgen på forskud... godt nok var cc over 60 nogen steder, men da spærrene samtidig er helt oppe på 15 cm er der ingen steder hvor jeg har mere end 50cm mellem 2 spær... (men det var en pest at skulle skære alt isoleringen ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis