Regning afviger fra tilbud fra håndværker

Jeg modtaget et skriftligt tilbud fra en håndværker på afslibning og lakering af 95 kvadratmeter gulv. Tilbudet har jeg accepteret skriftligt via. email.

Tilbudet lød på:(der står højt og tydeligt, på dokumentet at der er tale om et tilbud).

15.687,50 kr. for afslibning og 3x lak.

Arbejdet er udført og jeg har modtaget en regning fra firmaet på 19.125,00 kr. 

Jeg har skrevet til dem og bedt om en forklaring på den forhøjede pris. Den forhøjede pris skyldes at der er tale om 100 kvadratmeter gulv i stedet for de 95 kvadratmeter, som jeg havde angivet. Dette giver en merpris på 812,5 kr. Hvilket jeg også mener er berettiget hvis de har slevbet mere end jeg har angivet.

Derudover har de opkrævet yderligere 2.625 kr. for afslibning og lakering af 12 dørtrin. Jeg har aldrig bedt dem om at slibe og lakere mine dørtrin, og det fremgår heller ikke på nogen måde at disse skulle slibes i vores email korrespondance eller i selve tilbudet. De har heller ikke taget kontakt til mig og bedt mig om at godkende arbejdet med mine dørtrin på noget tidspunkt.

Hvad bør jeg gøre i denne situation, skal jeg bare punge ud, eller er jeg berettiget til at betale det beløb + de 5kvm som vi aftalte i tilbudet? 


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal selvfølgelig kun betale for det du har bestilt - og ordrebekræftet. Det gælder også for de ekstra 5 m2 gulv. Håndværkeren burde helt klart have kontaktet dig inden de ekstra ydelser. Det er jo samme arbejde at måle op før og efter arbejdet er udført.


Søren O

SørenO har ret.

Men hvis du selv har målt til 95 m2 og der i virkeligheden er 100, så synes du skal betale for ekstra 5 m2. Hvis han havde ringet og sagt at det sidste værelse kommer til at mangle 5 m2, havde du jo nok sagt ja. til at få dem slebet.

Mht dørtrinene. Nej han kan jo ikke selv vælge hvor meget der skal laves, så i pricippet skal han ikke have noget, men hvis nu du her bagefter synes at de er da blevet vældig pæne, så skal han bare have en ordentlig skideballe, og osse nogle penge for det. Prisen er vist ikke gal.



Venlig hilsen
Knud

Men hvis du vælger Søren O's fremgangsmåde, så skal du hurtigst muligt betale det du mener er rigtigt, og en forklaring om hvorfor.


Venlig hilsen
Knud

Tak for svarene, jeg har lige fået regningen i dag. Regner med at betale den i morgen(dvs. jeg betaler for det arbejde, som jeg oprindeligt havde aftalt med dem). 

Det ligger sådan, at vi har haft planer om at udskifte vores døre, karme, samt dørtrin indenfor en kort periode, derfor havde jeg også takket nej til tilbudet om at få dem slebet hvis de havde spurgt mig. Jeg vil derfor være meget ked af, at betale for at få udført noget arbejde på noget, som jeg snart udskifter. 

Jeg har også skrevet en mail med en forklaring, tak for tippet Knud. 

Så lige et tillægssvar.

Jeg beskadigede min ene fod for nogle uger siden, og har siddet 6 uger i kørestol herhjemme, -skal stadig i mindst 2 uger sidde i den.

Dørtrinene er PISSEirriterende, så et råd herfra rullestolen: Undgå dørtrin!

Og det var bare lidt uforsigtighed under et GDS-job!


Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis