problemer med generator

hejsa håber at i kan hjælpe.

jeg har en generator  pramac mgp 3200 som jeg brugte igår men lige pludselig skete der noget med den og jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt, den producer ikke mer end 12v målt i stik udtaget på den.

der er en kontakt som jeg at den ikke bliver overbelastet har prøvet at trykke på den med der sker ikke noget, motoren køre som den skal.

håber virkelig at i kan hjælpe mig 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Efter hvad jeg kan læse mig til er der ikke et 12 volt udtag på den model du opgiver: http://www.techpro.pl/1-1-86-t,agre...ramac.html

Men normalt plejer der og sidde en smeltesikring på de generatore jeg kender til med 12 volts udtag. De 12 volt bliver formodentlig lavet af en en switchmode strømforsyning sluttet til 230 volts udtaget når generatoren er så ny. Er der overhovedet 230 volt fra generatoren ???

Hvis, er det mellem 12 volts stikket og 230 volts udgangen du skal lede. Har du ikke et voltmeter så du kan måle dig frem hvor spændingen ophøre ???

Det er vist det mest kvalificerede gæt jeg kan komme med ud fra de tilgængelige oplysninger.    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

der er ikke 12 v på denne her. det er en 230v maskine.

Ja ok, på den måde. Så har jeg misforstået det med de 12 volt.    

Der er næsten ikke andet for og måle med et voltmeter for og finde fejlen, Et godt sted og begynde er over den automatsikring, du trykker ind med en belastning koblet på udgangen. Måler du ca 230 volt over sikringen er den defekt, hvilket er en ret almindelig fejl. 

Fejler automatsikringen ikke noget, sidder der en 450 volts kondensator, der bruges til at lave felten på generatoren. Den kan også være blevet defekt. Den er der ikke rigtig nogen mulighed for og måle ud med simple instrumenter. Der er så kun udskiftning for og se om det er den. Den kan dog være fysisk beskadiget og så er diagnosen jo stillet.

Prøv og kontroller de to ting.     

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis