Erfaringer med klage over malerarbejde

Hej 

Søger lidt erfaringer mht at klage over et udført arbejde - her drejer det sig om malerarbejde.

Synes de tråde jeg finder har en del år på bagen.

Jeg vælger for lidt tid siden at hyre en malermester ind til at spartle væg og lofter samt opsætte væv på 2 værelser (hhv 13 og 14m2) jeg gør det her meget klart at hvis det er noget der skal koste på den anden side af 10000,- så gør jeg det selv, men jeg vil gerne være færdig med et pænt resultat derfor står han der. Jeg bliver forsikret om at det ikke blive så dyrt og han er færdig inden ugen er omme

Sådan går det desværre ikke! Det lykkes ham at strække arbejdet over tæt på 4 uger hvor han kommer og går som vinden blæser. En dag er han der 20min for at konstatere han har glemt noget næste dag 30min med en ny undskyldning og sådan køre han ellers til og fra i 4 uger.

Nu står jeg så 4 med et resultat der ligner jeg ved ikke hvad. Samtlige skruehuller i loftet et synlige. Alle samlinger på væv kan ses og væv sider flere stede med "krøller" jeg stoppede med at tælle da jeg ramte 20 synlige skruehuller i væg samt over 10 steder med buler fra spartel der ikk er pudset. Kort sagt, det ligner l**t og skal laves om.

Nu sidder jeg så med en regning på over 16000 + moms med et stykke arbejde der skal laves om. jeg kan på regningen se at der er skrevet 30 timer på. Men jeg kan dokumentere at han har maks været her 20timer og så runder jeg meget op.

Skal man bare smile og betale - jeg har prøvet at starte en sober dialog med ham. Det har dog bare resulterer i at han ændrede regningen fra 14 til 16000,-.

Eller er der nogle klage muligheder - gerne noget nogen har erfaringer med.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er han melem af byg garanti ordningen så kan du søge hjælp der.
Men har du kun fået et overslag og ikke en skriftlig tilbud, så ser det ikke godt ud, da det jo så bliver påstand mod påstand.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hvis du ikke har fået et tilbud på skrift, og han så bare har lavet det på timer, så står du dårligt i en klagesag. Det er selvfølgelig en fordel hvis du har kunne dokumentere de timer han har været der, men tror det bliver en sej kamp at vinde. Hvis der heller ikke har været klare retningslinjer for arbejdsgangen/resultatet, ender man ofte som kunde med et resultat der ikke matcher det man ønskede. Her tænker jeg på om der har været sagt at alle skruehuller i lofter og vægge skulle spartles flere gange. Eller om der kun har skulle pletspartles en enkelt gang. For så kan man stadig se huller.

Men jeg synes ikke du skal give dig. Og du skal heller ikke lade dig kue af ham selvom han presser dig. 

Hvordan det hele skal gribes an er svært at sige, og afhænger også af hvordan du er som person. Han synes måske du er nem at presse, og laver derfor sådan en svinestreg med dig.

Jeg ville nægte at betale for det udførte arbejde.

Det lyder i mine øre som om arbejdet fagligt set er noget makværk og to vær. skal heller ikke tage 4 uger, eller 30 timer.

Personligt ville jeg spille bolden over på "malermesterens" banehalvdel, ved simpelthen at lade være med at betale regningen. 

Forlang at han laver arbejdet om, så kan han få sine penge.

Ps. Is i maven er ofte en god fornemmelse. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også