Hej
Søger lidt erfaringer mht at klage over et udført arbejde - her drejer det sig om malerarbejde.
Synes de tråde jeg finder har en del år på bagen.
Jeg vælger for lidt tid siden at hyre en malermester ind til at spartle væg og lofter samt opsætte væv på 2 værelser (hhv 13 og 14m2) jeg gør det her meget klart at hvis det er noget der skal koste på den anden side af 10000,- så gør jeg det selv, men jeg vil gerne være færdig med et pænt resultat derfor står han der. Jeg bliver forsikret om at det ikke blive så dyrt og han er færdig inden ugen er omme
Sådan går det desværre ikke! Det lykkes ham at strække arbejdet over tæt på 4 uger hvor han kommer og går som vinden blæser. En dag er han der 20min for at konstatere han har glemt noget næste dag 30min med en ny undskyldning og sådan køre han ellers til og fra i 4 uger.
Nu står jeg så 4 med et resultat der ligner jeg ved ikke hvad. Samtlige skruehuller i loftet et synlige. Alle samlinger på væv kan ses og væv sider flere stede med "krøller" jeg stoppede med at tælle da jeg ramte 20 synlige skruehuller i væg samt over 10 steder med buler fra spartel der ikk er pudset. Kort sagt, det ligner l**t og skal laves om.
Nu sidder jeg så med en regning på over 16000 + moms med et stykke arbejde der skal laves om. jeg kan på regningen se at der er skrevet 30 timer på. Men jeg kan dokumentere at han har maks været her 20timer og så runder jeg meget op.
Skal man bare smile og betale - jeg har prøvet at starte en sober dialog med ham. Det har dog bare resulterer i at han ændrede regningen fra 14 til 16000,-.
Eller er der nogle klage muligheder - gerne noget nogen har erfaringer med.