Velux tophængt vindue, defekt?

Vi har på 1. salen to rum med GPL M08 3059 tophængte vinduer med vippefunktion. Der er håndtag forneden til at løfte vinduet op med så det vipper i den øverste del og giver en høj åbning, samt alm. vippeåbning hvor det vipper på midten.


Jeg kan ike få første vippefunktion til at virke, hvis jeg åbner med nederste håndtag kan jeg åbne vinduet op, men det holder sig ikke på plads. Det er som om der mangler en fjeder, noget er galt. Der er to plastikdimser der står "press" på inde i karmen. Skal der aktiveres noget der?


Jeg ved ikke hvad betydning det har mht. redningsåbning osv. men vil gerne melde det til ejerskiftforsikringen da det sikkert ikke er billigt at skifte hvis de er defekte?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ikke tjekket dit vindue, men jeg har et af nogenlunde samme type. Der sidder noget justering i de øverste "arme" på siderne af vinduerne. Du må kunne finde en monteringsvejledning på nettet.


Søren O

Tak for svar. Det virker når jeg åbner helt langt op først. Ikke den mest elegante løsning når man tager vinduets vægt i betragtning. Er det noget nyt med de vinduer der fungerer trinløst uden at man skal åbne helt op først? 1. salen er bygget i 1999 så vinduerne er fra den årgang.

Jeg har et vindue som nok er ca. 5 år gammelt. Der er vinduet i balance så snart det er åbnet.


Søren O

Nå for pokker, jeg troede det var et nyt Velux, så skal man nemlig løfte det helt op første gang. 

Prøv at kontakte Velux service


Tidligere kongelig priviligeret tømrersvend
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis