Tagmaling til beton tag, hvilket mærke ??

Følg tråden
Klaus123
Klaus123
Postnr: 4583
Klaus123 Klaus123

Hej LDS,

Jeg skal have malet mit tag på sommerhuset, men hvilken manling skal jeg bruge ?? Det er beton tagsten !!

Taget er sort og skal fortsat være sort, jeg har givet det alefjerner, en gang med højtryks renseren, og en gang afrenser til slut

Jeg har googlet mig lidt til priser, men er meget i tvivl om hvilken kvalitet jeg får for mine penge

10 liter fås ned til ca. 600 på net, eller i nogle af de billige farvehandlere, Dyrups koster ca. 1800 for 10 liter

Er der nogle af jer der har  nogle gode erfaringer med et bestemt mærke, jeg vil gelst have maling med en høj glans

Er det udemærket med en bred pensel, eller skal jeg investere i en billig malerpistol, f.eks den fra Biltema, taget er ca. 140 m2 og er med 20 Gr. Hældning

Hvor lang til skal jeg påregne at det tager at male ?

Mvh klaus

ktm
ktm
Postnr: 4540
ktm ktm

Velkommen til!

For en 5-10 år siden kom jeg til at vælte en bøtte grå træbeskyttelse ned over mit røde tag, betontagsten.

Det så jo farligt ud og for lige at dæmpe ulykken, købte jeg noget andet træbeskyttelse i en mere klædelig farve og smurte på. Det har holdt prægtigt.

Ideen fik jeg ved at spekulere over, hvor komplet umuligt det er at fjerne træbeskyttelse, hvis man spilder på f.eks. betonfliser.

Endvidere har jeg, belært af denne erfaring malet en gammel campingvogn også med træbeskyttelse i grøn umbra. Den står ude i en juletræplantage og er næsten ikke til at få øje på, og malingen er lige så flot som da jeg smurte det på for >5 år siden.

Jeg undskylder over for de, som nu får kvababbelse!  

Med venlig hilsen
ktm

Klaus123
Klaus123
Klaus123 Klaus123 Trådstarter

Hej KTM,

Tillykke med din opdagelse, du har vel så taget patent på det og kaldt det betonbeskyttelse ?

Jeg var nu ude efter et mere kompetent og sagligt svar, for jeg køber ikke træbeskyttelse ( betonbeskyttelse ) og smører på mit tag

Har du prøvet dit universalbeskyttelse på båden eller bilen 😀

Mvh Klaus

EISOE
EISOE
Postnr: 7400
EISOE EISOE
ktm skrev den 26-05-2017 16:17:51

Jeg undskylder over for de, som nu får kvababbelse!  

Bestemt ikke !

Jeg har malet mine tagplader ( fibercement ) på sommerhuset med tagmaling fra Morsmaling.

De er mest kendt for træbeskyttelse i god kvalitet til en fornuftig pris. Mon det er det samme - blot med noget fungicid m.m i træbeskyttelsen. Prisen er den samme så vidt jeg husker. Jeg bruger begge dele - vil ikke betale overpriser for f.eks. Gori - undtaget er terrasseolie, hvor ingen kan komme i nærheden af Goris med teflon.

PS: Har ingen forbindelse med Morsmaling udover at jeg køber deres produkter.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

ktm
ktm
ktm ktm

Hej Klaus

Så må du undskylde.

Med venlig hilsen
ktm

Klaus123
Klaus123

Hej ktm,

Det er så ok

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Hej Klaus123. Det var da lige en bøvs du ser kom med! Jeg synes du har fået det mest kompetente svar man kan tænke sig af KTM. Dette forum er ikke kun for proffer, men netop kendetegnet ved at man øser af egne erfaringer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Klaus123
Klaus123

Hej elmand,

Nej jeg mener bestemt ikke at svaret fra ktm er kompetent, han svarer overhovedet ikke på spørgsmålet, jeg spørger til hvilken tagmaling jeg skal bruge, og han svarer træbeskyttelse, jamen træbeskyttelse er jo ikke tagmaling !!

Havde jeg skrevet at mit tag var lavet af træ, så havde det været relevant, men jeg skriver jo at taget er lavet af beton, og hvilken tåbe går ned i byggemarkedet og køber træbeskyttelse til at male sit betontag med ?

Men jeg kan godt se nu at min tråd er blevet ødelagt, jeg har kun fået et kompetent svar fra EISOE, og der kommer næppe flere

Mvh Klaus

ktm
ktm
ktm ktm

TÅBE??

Det er så første gang i de ca. 20 år, jeg har deltaget her på LDS, ligefrem er blevet kaldt for TÅBE, når jeg har beskrevet mine erfaringer, som man kan tænke over eller blot forkaste. 

Så må du vel igang med et sagsanlæg?

Med venlig hilsen
ktm

EISOE
EISOE
Postnr: 7400
EISOE EISOE
ktm skrev den 27-05-2017 07:34:18

TÅBE??

Det er så første gang i de ca. 20 år, jeg har deltaget her på LDS, ligefrem er blevet kaldt for TÅBE, når jeg har beskrevet mine erfaringer, som man kan tænke over eller blot forkaste. 

Så må du vel igang med et sagsanlæg?

Tåbe er en detalje   

Jeg blev kaldt ting, der ikke egner sig til gengivelse fordi jeg skrev " jøsses " omkring noget, der ville være ulovligt at lave og manden ikke havde begreb om hvad han havde gang i.

God weekend.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

ev elmand
ev elmand
ev elmand ev elmand

KTM: det kan du nu tage ganske roligt, der er nogen der ikke fatter ret meget

Claus123. Jeg tror simpelthen du er kommet det forkerte sted, eller ikke har læst formålet med denne side. Det er netop almindelige mennesker der deler ud af sine erfaringer. Og vi gør meget ud af af at holde en sober tone, og slår ned på det når det kammer over. Det er så årsagen til at jeg heller ikke skriver nogen øgenavne til dig selv om det måske kunne være på sin plads. Læs hvad der bliver skrevet, brug det eller lad være. Der er så meget god og gratis erfaring at hente her. Men hvis man ikke kan opføre sig ordentlig hører man ikke hjemme her. 

m.v.h. Erik
je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Ja det er dårlig stil at nedgøre folk der beredvilligt svare på ens spørgsmål, her i fora får man jo mange forskellige indput, så må man jo selv sortere og vælge at følge de råd man synes bedst om.

Når jeg har oprettet en tråd og spurgt om forskellige ting, er jeg glad for hvert eneste indlæg, og ofte har et lidt skævt svar hjulpen en til en løsning som man slet ikke selv havde overvejet.

Jeg har noget lodret asbest beklædning som er malet med gori 100 det holder fint    og så sent som i sidste uge malede jeg et udendørs aluminiumsskab, ja også med træbeskyttelse.

Så fuld opbakning og forståelse for KTM´s svar.

Hellere eje, end at leje.
Klaus123
Klaus123

Hold da kæft en gang kællinger, det er godt der findes ejerskifte forsikringer, så køberne af jeres huse kan få hjælp, når de finder ud af at den fede grønne farve på børneværelserne er grøn umbra træbeskyttelse

Det er muligt at man får skæve svar fra skæve eksistenser dette forum, men det beviser også bare at man ikke kan bruge svarene til noget, medmindre man ligefrem  vil fremprovokere et sagsanlæg den dag man sælger sit hus fordi man har lyttet til "gode råd" i dette forum og smurt alt med træbeskyttelse

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

God bedring ønskes herfra

Hellere eje, end at leje.
S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin
Klaus123 skrev den 27-05-2017 13:56:20

Hold da kæft en gang kællinger, det er godt der findes ejerskifte forsikringer, så køberne af jeres huse kan få hjælp, når de finder ud af at den fede grønne farve på børneværelserne er grøn umbra træbeskyttelse

Det er muligt at man får skæve svar fra skæve eksistenser dette forum, men det beviser også bare at man ikke kan bruge svarene til noget, medmindre man ligefrem  vil fremprovokere et sagsanlæg den dag man sælger sit hus fordi man har lyttet til "gode råd" i dette forum og smurt alt med træbeskyttelse

Hvad mener du med dit udtryk om kællinger, du kender ingen af os. Du giver udtryk for at være en af de mennesker, der kun lytter til råd, der passer dig og ellers mener, at du er så helvedes klog. Du skriver at du er håndværker, betyder det, at man i dag som håndværker slet ikke ser sig omkring og iagttager, hvordan andre håndværkere arbejder og bruger af materialer? I øvrigt kan jeg da anbefale dig den maling til 1800kr. for 10 liter. der er ikke så meget fortynder i, som i de billige.

Malerpistol skal du slet ikke bruge til at male på taget med, mindre du vil være uvenner med naboerne eller forsyner pistolen en særlig afskærmning. Tænk dig om for nu at blive din tone.

fase
ev elmand
ev elmand
ev elmand ev elmand

Det er godt at have begge ben på jorden. 

Mit stakit har f.eks.  fået okseblod som træbeskyttelse. Det er faktisk beregnet til at koen via de røde blodlegemer kan få transporteret ilt ud til sine organer og muskler. Men det har været velkendt i århundreder at det også virker godt som træbeskyttelse. 

altså

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Tagmaling
    Lav-Hus
  2. tagmaling
    Jura, reglementer og krav
  3. Tagmaling
    Lav-Hus
  4. Jeg har en ide..:P
    Over hækken