Tagmaling til beton tag, hvilket mærke ??

Hej LDS,


Jeg skal have malet mit tag på sommerhuset, men hvilken manling skal jeg bruge ?? Det er beton tagsten !!

Taget er sort og skal fortsat være sort, jeg har givet det alefjerner, en gang med højtryks renseren, og en gang afrenser til slut

Jeg har googlet mig lidt til priser, men er meget i tvivl om hvilken kvalitet jeg får for mine penge

10 liter fås ned til ca. 600 på net, eller i nogle af de billige farvehandlere, Dyrups koster ca. 1800 for 10 liter

Er der nogle af jer der har  nogle gode erfaringer med et bestemt mærke, jeg vil gelst have maling med en høj glans

Er det udemærket med en bred pensel, eller skal jeg investere i en billig malerpistol, f.eks den fra Biltema, taget er ca. 140 m2 og er med 20 Gr. Hældning

Hvor lang til skal jeg påregne at det tager at male ?

Mvh klaus



Hej LDS, Jeg skal have malet mit tag på... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det er dårlig stil at nedgøre folk der beredvilligt svare på ens spørgsmål, her i fora får man jo mange forskellige indput, så må man jo selv sortere og vælge at følge de råd man synes bedst om.

Når jeg har oprettet en tråd og spurgt om forskellige ting, er jeg glad for hvert eneste indlæg, og ofte har et lidt skævt svar hjulpen en til en løsning som man slet ikke selv havde overvejet.

Jeg har noget lodret asbest beklædning som er malet med gori 100 det holder fint    og så sent som i sidste uge malede jeg et udendørs aluminiumsskab, ja også med træbeskyttelse.

Så fuld opbakning og forståelse for KTM´s svar.


Vi prøver igen, i morgen --

Hold da kæft en gang kællinger, det er godt der findes ejerskifte forsikringer, så køberne af jeres huse kan få hjælp, når de finder ud af at den fede grønne farve på børneværelserne er grøn umbra træbeskyttelse

Det er muligt at man får skæve svar fra skæve eksistenser dette forum, men det beviser også bare at man ikke kan bruge svarene til noget, medmindre man ligefrem  vil fremprovokere et sagsanlæg den dag man sælger sit hus fordi man har lyttet til "gode råd" i dette forum og smurt alt med træbeskyttelse



God bedring ønskes herfra


Vi prøver igen, i morgen --
Klaus123 skrev den 27-05-2017 13:56:20

Hold da kæft en gang kællinger, det er godt der findes ejerskifte forsikringer, så køberne af jeres huse kan få hjælp, når de finder ud af at den fede grønne farve på børneværelserne er grøn umbra træbeskyttelse

Det er muligt at man får skæve svar fra skæve eksistenser dette forum, men det beviser også bare at man ikke kan bruge svarene til noget, medmindre man ligefrem  vil fremprovokere et sagsanlæg den dag man sælger sit hus fordi man har lyttet til "gode råd" i dette forum og smurt alt med træbeskyttelse



 Hvad mener du med dit udtryk om kællinger, du kender ingen af os. Du giver udtryk for at være en af de mennesker, der kun lytter til råd, der passer dig og ellers mener, at du er så helvedes klog. Du skriver at du er håndværker, betyder det, at man i dag som håndværker slet ikke ser sig omkring og iagttager, hvordan andre håndværkere arbejder og bruger af materialer? I øvrigt kan jeg da anbefale dig den maling til 1800kr. for 10 liter. der er ikke så meget fortynder i, som i de billige.

Malerpistol skal du slet ikke bruge til at male på taget med, mindre du vil være uvenner med naboerne eller forsyner pistolen en særlig afskærmning. Tænk dig om for nu at blive din tone.



fase

Det er godt at have begge ben på jorden. 

Mit stakit har f.eks.  fået okseblod som træbeskyttelse. Det er faktisk beregnet til at koen via de røde blodlegemer kan få transporteret ilt ud til sine organer og muskler. Men det har været velkendt i århundreder at det også virker godt som træbeskyttelse. 

altså


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Klaus123 skrev den 27-05-2017 13:56:20

Hold da kæft en gang kællinger, det er godt der findes ejerskifte forsikringer, så køberne af jeres huse kan få hjælp, når de finder ud af at den fede grønne farve på børneværelserne er grøn umbra træbeskyttelse

Det er muligt at man får skæve svar fra skæve eksistenser dette forum, men det beviser også bare at man ikke kan bruge svarene til noget, medmindre man ligefrem  vil fremprovokere et sagsanlæg den dag man sælger sit hus fordi man har lyttet til "gode råd" i dette forum og smurt alt med træbeskyttelse



 Tror faktisk ikke du kommer langt med et sagsanlæg bare fordi der er brugt træbeskyttelse på taget, tror ikke ejerskifteforsikring vil røre ved den, da jeg ikke tror det er ulovligt, ej heller og bruge indendørs, hvis dens MAL-kode overholder forskrifter for indendørs maling..  

Det r en god tråd at lære af: At man ikke får en dyt ud af dårlig opførsel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er træls at nedgøre en mand der prøver at hjælpe lige meget om hans forslag ikke falder i din smag skal det accepteres lige som alle andres herinde hjemmesiden hedder lav-det-selv.dk ikke proffernesbrevkasse.dk.  Hvis Ktm har lyst til at smøre træbeskyttelse på sit tag lad ham om det. Personligt nøjes jeg med en gang årlig algerens og lever med den patina mit gamle tag har.

chrisbo skrev den 28-05-2017 00:10:41
  Hvis Ktm har lyst til at smøre træbeskyttelse på sit tag lad ham om det. Personligt nøjes jeg med en gang årlig algerens og lever med den patina mit gamle tag har.

 Nu var det ikke meningen, at jeg ville smøre noget på taget. Det var fordi jeg spildte en bøtte træbeskyttelse på det ifm jeg var ved at male vindskeder. Grå maling på røde tagsten var jo ikke godt og var ikke til at fjerne. Derfor overmalede jeg ulykken med en mere lignende og så er der nu gået nok små 10 år, og det holder forbløffende godt! Bedre end på vindskederne, som siden har fået igen.

Jeg har tidligere fået malet et eternittag af proff. Det holdt måske 2-3 år, før det igen var meget trist. Meget skuffende at den dyre omgang ikke var bedre. Den nye ejer skiftede det efter få år.

Nu får taget en årlig omgang tagrens, som holder det meget flot. De spor de gamle begroninger fik lavet forsvinder dog ikke, men så får det være. Skulle det en dag blive nødvendigt med en radikal omgang, ville træbeskyttelse stå meget højt på listen over muligheder, fordi jeg har set, hvor glimrende det holder.



Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Klaus123

Din tone passer ikke i vores forum, så du må enten modererer dig eller finde et andet sted at spørge.

Der er folk, der uden betaling bruger tid på at fortælle hvad de har  gjort, og så kan du synes om det eller lade være, men fri os for bedrevidende kommentarer, når det er dig der spørger, og når det er et forsøg på at hjælpe dig u/b.

Mvh. JørgenE

Administrator


Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også