Bore i glassten

Hejsa det er blevet populært at lave tekst på glasbyggesten og sætte lys i dem. Jeg har haft succes med at bore hullet men hvordan undgår man støvet inde i stenen der kommer når man borer?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Eneste måde at begrænse det på er at have støvsuger helt tæt på borestedet. Men det løser ikke helt problemet. Jeg har aldrig prøvet, men mon ikke der bores 2 huller og skylles ind med en en tynd vandslange, medens stenen drejes indtil alt støv er skyllet ud. 

Jeg har lavet lys i en mur af glasbyggesten, men der ligger lys slangen blot i fugen. Så lyser det til begge sider. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det eneste der måske kunne virke, ville være at bore nedefra   
Altså i stedet for at bore med maskinen lodret ned, så vende den om og bore fra "undersiden" så støvet falder ned og ud af borehullet. Måske bedst i kombination med sug.
Men helt undgå det bliver nok svært, når du bryder igennem.

Men fortæl lige noget mere om hvad du har gang i. Det lyder spændende at bruge glas sten til andet end det de er bygget til. Hvad er det for noget lys du sætter i og hvordan ?  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Har du prøvet at bage en sten i ovnen natten over ved relativ lav temperatur...

Mon ikke det vil tørre den helt ud?


MVH Njord

Et tungstens bor F.eks. fra Biltema kan bore i glas uden de store problemer.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce

I stedet for at skylle med vand, vil jeg foreslå at bruge en trykluftblæsepistol.


Søren O
det med trykluft vil jeg ikke anbefale, sidst jeg lavede det kostede det mig en 23 cm lang flænge i maven, 31 sting, så drop det.stenen eksploderede glas stumper overalt..
johnlangkildelarsen godt nok et gammelt opslag du svarer på..... kan fortælle dig jeg har boret ca 1000 glasbyggesten siden, uden uheld, så du må have været en klovn

 

du kan selv være en klovn for du kan ikke læse, det var ikke at bore skaden skete det var det var med kompresseren da jeg ville blæse glasstumper ud. klovn
og jeg har nu nok siden blæst i 1500 glasbyggesten med 10 bar uden problemer.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis