Motorværn brummer!

Jeg har et vandværk med et CI12 motorværn og en CS trykafbryder (nymonterede). Når jeg tilslutter motorværnet manuelt virker det fint, men når jeg kobler trykafbryderen ind, så brummer motorværnet MEGET (slår til og fra mange gange i sekundet). Hvad er der galt?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er manglende tryk beholder eller slet ingen luft i trykbeholder.  Prøv at lægge et billede op af hele vandværket. 

Hvis den oven i købet brummer, når trykafbryder kalder på vand, så skal du sikre dig at du kører med den rigtige spolespænding. Tilsyneladende har du brugt 2 faser til styring ( de 2 røde ledninger der går fra tilgangsklemmer) . det er også ok men så skal der stå 400 v på spolen. (det lille skilt der også står A1 og A2 på) Det var så funktionen. 

Når jeg er i gang med at rette, så SKAL du have den monteret i en boks. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du skriver at du har nymonteret CI 12 motorværn. Betyder det at det er helt nye komponenter? 

Først som Elmand skriver skal du kontrollere spolespændingen. Jeg tror nu at der er skidt i kontaktoren, så spolen ikke kan trække kontaktoren rigtig til. Det giver nemlig denne lyd. 


Søren O

Det er holdekontakten der er  dårlig , prøv at rense den med fil , det er derfor relæet hopper.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Karl smart: Holdekontakt skal ikke bruges i forbindelse med vandtryks afbryder, denne virker som en  1 pol Afbryder. Og der ses heller ikke en monteret på videon. Den brummen er langt over " skidt i kontaktoren"

Ellers er det rigtig at lidt rust eller en klemt ørentvist i magnet pladerne kan give en brummende lyd. Men jeg tror ikke at man kan nå at opfatte det på den korte indkobling som tryk afbryder åbenbart giver. Derfor jeg får mistanke om noget mere alvorligt


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Utroligt hvad store mængder WD40 kan gøre på en bondegaard :-). Skilte kontakteren ad, gav den nogle pift WD40, samlede den og motionerede den. Og vupti, kører som en drøm. (Spole og trykafbryder varm ny, men kontaktor brugt).


Tak for råd!

Annonce

WD40 kunne vel ikke lave en kasse til at bygge motorværnet ind i   . Hvis du ikke har bygget motorværnet ind i den tilhørende indbygningskasse, bør du få det gjort. Det andet er for farligt, og fugten kan ødelægge kontaktoren.


fase

WD 40 kan ellers meget. Når man får kigget rigtig godt efter, ser det faktisk ud til at det er monteret i en kasse. der ses 2 forskruninger i bunden af billedet. Så den del er sikkert også i orden.     


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis