Lette plader mellem spær til opbevaring?

Hej - på mit loft (1 plans parcelhus) vil jeg sætte plader op mellem mine (gitter)spær, i husets længde, til let opbevaring. Der er ca 1 m mellem hvert spær. Umiddelbart tænker jeg lægter og vandfast plade. Med let opbevaring menes julepynt, tomme kufferter, og andet - men altså ikke bøger eller vinterhjulene, og man skal heller ikke gå/træde på pladerne

Hvilken type let og stærk plade kunne bruges?

VH Jakob

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har brugt terrasse brædder 28 x 120 mm, så kan man også gå på dem.

Du kan evt ligge en lægte på spæret, så du hæver brædderne over isoleringen.-.

Plader kan være besværlige at få op på loftet, og kræver understøtning for ikke at komme til at hænge..


Vi prøver igen, i morgen --

Du kan skrue en ca. 1 m lang stykke bræt på begge sider af de tænger der er en del af gitter spær konstruktionen.

Så er der klar til at  lægge brædder på langs af huset. De fleste kan så gå helt igennem men der hvor tængerne er må de saves i passende længde. Der må meget gerne være med 1-2 cm  afstand så brædder kan passe i bredden imellem spær, jeg regner da med at julepynt f.eks. er i kasser. Det kan bære både vinterhjul og andet det kan tåle at være der oppe. Men f.eks. bøger vil gå til da det er meget skiftende varme. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du skruer et par forskallingsbrædder fast på højkant med en indbyrdes afstand på ca. 0,5 m, så har du et perfekt underlag for f.eks. en 10 mm. krydsfinerplade. Hvis du deler krydsfinerpladen på langs, så får du en 61 cm bred hylde, der saktens kan holde til det du har oplyst. 


Søren O

Tak for de gode ideer - det bliver brædderne der vinder - det med at pladerne ville blive svære at få på loftet, havde jeg ikke lige tænkt over (c: - Jeg havde jo nok opdaget det, men det er jo svært at tumle med på loftet. Tak for input   

Ikke lige de bedste billeder. Men alt lavet i 28mm forskalling. Der er holdt lidt afstand mellem brædderne for at bevare en smule ventilation - var tanken om ikke andet....


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis