"fast" svævende gulv over ½ højde kælder

Hej LDSere

Jeg har en ½ højde kælder, dvs 140 cm. dyb hvor jeg har lagt nogle lægter henover, så man kan komme til badeværelset fra stuen af. Det er ikke så optimalt.. Spændet over kælderen er 150 cm. bredde 75 cm. 

Jeg har flisegulv både i stue og på badeværelse.

Jeg ønsker at lave et "fast" svævende gulv over kælderen, gerne med samme fliser som stue/bad.

Kælderen har kun 3 fæstningspunkter/vægge. Evt. kan kældergulv bruges som sidste fæstningspunkt.

Men jeg er lidt tom for ideer til hvordan jeg bedst griber det an. Hjælp :)

En tosset idé var at opstille et stillads i kælderen og montere gulv ovenpå dette. Men vil også gerne kunne kravle derned, så gulvet skal kunne hejses.


Nogen der har en god idé ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har da en gang lavet sådan en konstruktion. Det var kældernedgang fra en indgang / entre. 

Der blev svejset en rist sammen af O paneler fra mit arbejde LINK  Den blev vendt på hovedet og fyldt med beton, som ville man støbe en bordplade. Fliser blev limet ovenpå netop i forbandt og højde som resten af gulvet. 

Nedenunder var der forberedt med en stor kontravægt, som netop ikke kunne løfte lemmen op. Så vr det "bare" at montere et Harald skrald hejs / kran nede i kælder. Den kunne så hive ned i kontravægt. Der sad en fuga kroneafbryder på væggen OP / NED Det vr med fjedre så den kun kunne hejse når man holdt knappen inde. Afbryder gik på 2 relæer i kælder så man kunne sikre at der ikke blev kørt op og ned samtidig. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for dit indslag, det giver bestemt inspiration til mit projekt, især med O panelerne som fyldes med beton. Den idé kan måske meget vel bruges

Dog har mit projekt ændret sig lidt, eller rettere så meget, at jeg vil oprette et en ny tråd til dette.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis