Hvornår må der luges ukrudt i nysået græsplæne?

Hej,

Jeg synes vi var meget flittige med at få ukrudtet væk og planeret jorden, inden vi såede græs for et par uger siden. 

Nu er græsset ved at spire lige så fint op af jorden, men det samme er ukrudtet desværre. 

Så vidt jeg har forstået er helt nysået græs meget sart, og derfor kan jeg vel ikke betræde det endnu.

Spørgsmålet er så, hvornår jeg må begynde at gå på det, så jeg kan få hevet de uønskede vækster op af jorden?

Mvh nybyggeren
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ukrudtet skal nok forsvinde når du begynder at slå græsplænen. Vent til græsset er højt inden du slår det første gang. Græsset skal nok få lukket hullerne hvor der pt. er ukrudt.

Man skal ikke luge plæne. Det er altsammen et årig frøukrudt, der ikke kan tåle plæneklipper. ALLE plæner ser sådan ud de første 6-8 uger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Det var gode og klare svar - tak for det :-) 

Problemet er at der er skudt et par tidsler op af jorden, og det var egentlig mest dem jeg gerne ville af med.. men jeg lader det være til plænen skal klippes første gang. 

Jeg læste et andet sted at man kan betræde plænen efter ca. 8 uger - men det passer måske også meget fint med at det er der plænen skal klippes første gang?

Mvh nybyggeren

List du bare ind og nap de par tidsler.    

Plænen tager ikke skade af du træder forsigtigt rundt derinde. Faktisk hører græs til i den absolutte mest robuste ende af planteriget.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis