Græstrimmer fra j og f

Har nogle hundrede meter elhegn hvor græsset skal klippes ned en gang i mellem. Leder så efter en billig en. Har fundet en Garden 18 volt i jemogfix. Men er den stærk nok til at klippe højt græs og tisler.

Nogle her der har erfaring med denne maskine?


 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kender ikke den fra J&F, men har en 18 volt Makita, den er rigtig god til lettere trimning, men det er kun tynd snor der kan komme på, så jeg vil ikke mene den er velegnet til dit brug. Jeg går ikke ud fra den fra J&F er anderledes ikke til den gode side i givet fald.

Så jeg vil mene at en benzinmodel er vejen frem.-.

Har du overvejet en le, et efterhånden undervurderet stykke isenkram.



Vi prøver igen, i morgen --

Der er kun en vej frem til dit job, en benzin buskrydder. En græstrimmer er helt fin hjemme på din græsplæne, men ikke til tidsler, brændenælder og kraftigt græsser. Forskellen på en buskrydder og græstrimmer er blandt andet måden du holder/styrer maskinen på. Ved en græstrimmer har du et håndtag der gør du både bærer og skal bruge mange kræfter på og holde så maskinen ikke "vælter" mens på en buskrydder har du et cykelstyr lignende styr samt en sele til og bære maskinen. 

Et lille hint, sørg for og få en maskine med et hoved der kan køre med minimum 3 mm tråd, det grundet de tynde tråde ikke ikke kan holde til grovere vækster uden at knække/blive slidt op lynhurtigt. Det kræver så en lidt større motor på maskinen og køre med de tykke snøre.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hvor mange watt skal den så minimum være på?


 

Når det er en benzin regnes effekten ud i HK eller KW

Så min. 2 hk eller 1,5 kw, vil jeg mene du minimum skal op i. Så kan du også bruge en klinge, hvis du ikke gider at bruge snor.

At gå med en le er ikke specielt hårdt, bare man finder den rigtige teknik, og bladet er skarpt.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Kan man ikke få en til battery som er stærk nok?


 

Det kan du godt men så koster de kassen, men stadig "kun" en trimmer..

Eks denne her fra Stihl, den koster 3500 kr, så er det endda uden batteri og lader.

link Stihl


Vi prøver igen, i morgen --

Ok tak. Jeg må lige overveje om det er løsningen.


 

Jeg har en 18V fra bosch, den er fin til "lidt" græs, men kraftig græs, feks hvis jeg har glemt at klippe kanter langs højbedet i en måned eller 2, eller store tidsler, mælkebøtter, så kommer den i problemer, og det tager lang tid at komme igennem..

Jeg har også en ældre Noname benzin buskrydder/med græstrimmer på, sidste gang jeg skulle tage langs bedet brugte jeg lige 10 min på at starte den op for at se om den stadig virkede, det gjorde den, og den fjernede det lange græs langs bedet på 1 min.. det tager nemt 5-10 min med 18V trimmeren..

Så alt andet end lidt græskanter så er de små batteri trimmere ikke meget værd..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis