Hvordan dør skal vende

Vil til at sætte en dør op i åbningen fra entreen til stuen. Der er intet dørtrin og vil heller ikke have det. Så døren skal gå næsten helt ned til gulvet. Men nu er det sådan, at gulvet i stuen er lidt højere. Så hvis døren skal lukkes in i stuen, så vil døren ikke kunne åbnes helt op medmindre der skæres omkring 30mm af døren. Det vil være for meget. Alternativet er at lade døren åbne ud i entreen. Men det er jo forkert. Så findes der en bedre løsning. Nogen ideer?


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor skulle det være forkert at åbne døren ud i entreen?


Søren O

Du bliver nødt til at vælge hvad du vil. Jeg kan ikke se noget forkert i at døren åbner ud i entreen. 

Du kan også udligne niveauforskellen ved enten at hæve gulvet i entreen, eller sænke det i stuen.

Du kan også lave et 3 cm højt dørtrin, således at døren kan lukke ind i stuen. Om dørtrinnet er der eller ej, ændrer jo ikke på hvor højt du skal løfte dine fødder når du skal ind i stuen.


Søren O

Det vil også være en ulempe. Den kan ikke stå åben for så fylder den det meste af den lille entre. Så den vil være nød til altid at være mere eller mindre lukket.

Jeg vil også kun sætte den op, fordi jeg så kan lukke af ud til den kolde entre. Men spørgsmålet er hvor meget jeg egentlig kan spare eller det bedre kan svare sig at gøre noget ved yderdøren. Men jeg ved ikke lige hvad. Måske en forsatsdør. Men er bange for det bliver for klodset i den lille entre.

Hvor meget isolering er der i et tykt tæppe/gardin/forhæng i forhold til en dør?


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis