Gardena robotplæneklipper erfaring

Hej med jer.

Jeg har gennemtrævlet nettet for erfaringer med robotplæneklippere. En ting er en række tests af nye produkter, noget andet er brugernes erfaring med holdbarhed, problemer etc.

Jeg har et godt øje til Gardena R80Li, som kan fås for ca 9000 kr. Nogen der har erfaring med sådan et dyr? 

Alternativt har jeg kig på en Husqvarna Automower 310 til ca 10.100, så den er dyrere og larmer lidt mere. Fandt et tysk forum med mange der havde dårlige erfaringer med sådan en.


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

tænk havde så vidt jeg husker en fin test sidste efterår af diverse modeller - alle klipper græsset fint.

de test jeg har set har ikke været hvor gardena har lavet nogle produkter som var gode - uden dog at kunne huske om lige præsis den model du nævner var god/dårlig.

her har det typisk været husqwarna, robomow og landroid som har taget point. nærlæs dog testen da det nogen gange er uvæssentlige ting der har givet point - f.eks. om der følger danske brugs anvisning med...jeg prioritere andre faktore.

i praksis er den største forskel er hvor ofte de køre fast, kræver genstart m.m. samt pris, rækkeevne og lyd nivua.

plæneklippere med 'barber blade' larmer mindst - min automower siger ikke meget og er behagelig at være i have sammen med mens den køre - naboen kan end ikke høre når den køre.

hvis man har naboer skal man prioritere lav støj, robotplæneklippere køre hver dag og i mange timer...

Hej Niels Christian.

Jeg har også læst tåbelige tests, hvor ligegyldigheder vejer meget. Det er som med test af nye biler, det er subjektivt hvem der tester, men endnu værre er, at der kun testes et splinter nyt produkt, ikke langtidsoplevelsen. Og det er netop langtidsoplevelsen jeg er interesseret i. 

Hvor længe har du haft din automower? Hvad har du haft af reklamationer og problemer?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis