Kommentarer til projekt: Smelte Ovn

Her samles kommentarer til projektet: Smelte Ovn

Kommentarer vises både her og på projektet.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spændende projekt. Kan rigtigt godt lide ideen om at den bliver fyret med træpiller. Jeg har selv en stående der køre med en oliefyrsbrænder. Dog vil jeg anbefale at lave ovnrummet af andet end metal, min første ovn, var med jernkammer, det gav en hulens masse glødeskaller, siden hen blev den så lavet om med pejse plader, støbt ind i beton. Held og lykke med ovnen, glæder mig til at høre hvordan det fungere med piller. Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Spændende projekt, bliver sjovt at følge :)

Mvh

Morten

Sjovt projekt for far/søn. Husk god udsugning! Vigtigt at få fjerner evt. giftige partikler fra processen. Ser frem til at følge arbejds-gang i div. støbninger. Har set en masse Youtube videoer om emnet, måske det ville være rigtig godt for jer at se dem sammen også inden i begynder for alvor.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej Jan Det lyder fornuftigt med at støbe en skal indvendig, så skal den skam nok komme til at funktionere rigtigt godt :-) En anden ting der er vigtig, når i kommer til at skulle støbe, så have et underlag at gøre det på, især hvis det er udenfor, jeg har oplevet flydende aluminium ramme fliserne, skal da ellers love for at det får fart på. Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Hej. Tak for respons. Jeg regner med at støbe en skal indvendig i ildfast støbemasse og lave et låg i samme. Grunden til den dobbel skal i stål er at den forvarmer luft til brænderen.
Ja der skal passes godt, både med giftige gasser og flydende metal. Så det sker kun udendørs med vinden i ryggen 😊
hvad har i tænkt jer at støbe ? det ser meget interessant ud ser frem til at i kommer videre og får dokumenteret det her på siten

jeg er en ung fyr :O) som går og arbejder på min gamle gård og skruer i nogle gamle hurtige biler

jeg går og leger med noget vedvarende energi

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis