Kommentarer til projekt: LDS Rækværk + Gelænder

Her samles kommentarer til projektet: LDS Rækværk + Gelænder

Kommentarer vises både her og på projektet.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om du vælger at lave nogle tap eller dyvel samlinger det er mange gange bedre end skruer, skruer kan ganske vist skjules af nogle træ propper som gelænderet, du skriver balustre på 15x15 cm osv. går ud fra det er en' trykfejl ;-) Du skal vel også ha' noget gelænder th. på nederste del af din trappe? 3. foto for ikke at "skvatte ud" der' ellers ser det ganske fornuftigt ud, dyvler/tapper og lim er sagen her, om du kan selvfølgelig. ;-)

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej. Tak for svar :) Ja. Jeg mente nu målene i mm ;) Havde ikke lige tænkt over dyvel samlinger. Det bliver nok det jeg vælger. Jeg vil hellere lave det på en ordenlig måde og så bruge lidt længere tid på det. På 3 billede hvor der er "åbent"er der en væg for. Skjulte væggen på tegningen, så man bedre kunne se det. Trappen er også lukket af :)

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej. Tak for svar :) Ja. Jeg mente nu målene i mm ;) Havde ikke lige tænkt over dyvel samlinger. Det bliver nok det jeg vælger. Jeg vil hellere lave det på en ordenlig måde og så bruge lidt længere tid på det. På 3 billede hvor der er "åbent"er der en væg for. Skjulte væggen på tegningen, så man bedre kunne se det. Trappen er også lukket af :)

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Det synes jeg du bør gøre, husk når du limer smør lim rundt i huller med en tynd pind og giv' dyvlen lim også, alt for mange limer "pølse-limning" kalder jeg det' en' lille streg, det holder altså ikke så godt, bare et velment råd til dig og andre interesserede. ;-)

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Umiddelbart virker det som gode løsninger. Dog virker dine forreste stolper lidt høje... Jeg kan godt se den ene behøver højden pga håndlisten, men hvorfor så ikke føre gelænderet tilbage i samme højde? I øvrigt ville jeg lave de to tilbagegående håndlister gennemgående og ikke brudt af de to lodrette poster. MVH Njord

MVH Njord
Annonce
Du bør holde en afstand imellem balustre på maks. 89 mm. (Krav om at børn ikke kan kravle igennem eller komme klemme)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand: Okay. Tak, det faktisk lige det jeg behøvede at vide! :) njord: Ja. Jeg synes også de er lidt høje. måske den ene skulle være mindre hvor gelænderet ikke er. Jeg synes det vil se lidt for klodset ud hvis det vandrette gelænder kommer op i samme højde på 110 cm. Ville også gerne have det skrå gelænder længere ned, men så bliver den for lav til os høje mennesker i huset.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis