Kommentarer til projekt: Elmotor i båd

Her samles kommentarer til projektet: Elmotor i båd

Kommentarer vises både her og på projektet.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må oprette en tråd under lav båd, det er nok der du får aller mest respons på dit ? i allerbedste mening for-ståes. I tråden kan du jo også vedhæfte fotos.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
1. Tjek om der er strøm nok på batteriet. evt erstat eller paralle kobbel et ekstra nyere fuldt opladt batteri. Sejl en tur og se om problemmet er væk.Da det kan være at den blå boks,(power elektronik formåder jeg), der kobler ud ved lav spænding. 2. Byt om på + og - på motoren og sejl fremad i bakgear. Hvis motoren fortsat sætter ud ved fremdrift så tror jeg du skal have tjekket kul og kommutator på motoren. Hvis fejlen er flyttet til bakning og Punkt 1 er 100% iorden så er jeg bange for at den blå boks har det skidt. Det er selvfølgeligt svært at give en komplet diagnose ud fra lidt beskrivelse og et par fotos, men dette er mit bud. Sikre dig også at din frem/tilbage skifter er i orden og fri for tæring.
Tråd: Alle emner her på LDS er når der spørges om dette eller hint kaldes for en tråd.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej Henrik R Batterierne må være OK for jeg kan bakke for fuld kraft uden problemer. Hvis jeg bytter om på + og - "bakker" jeg fremad for fuld kraft. Skifteren er fin og i orden og den sender signal til den blå box på både frem og bak. Kul og kommutator er blevet undersøgt af professionelle, så de må være OK.Jeg er også bange for at du har ret i, at den blå box har det skidt og så må den udskiftes. Jeg er meget taknemmelig for din analyse, den hjælper mig på vej. Jeg havde så småt håbet, at der var en eller anden der var stødt ind i det samme problem og havde fundet fejlen.Jeg har kontaktet det firma der har leveret anlægget og de arbejder på sagen, men de har det ligesom dig med hensyn til at lokalisere fejlen blot på baggrund af min beskrivelse og billedmaterialet. Jeg bliver nok nødt til at sejle til Falster hvor firmaet ligger og få dem til at se på problemet. Jeg er ikke vild med at sejle fra Århus til Falster med defekt motor, selv om jeg kan bytte om på + og - og bakke fremad.
Annonce
Det er ellers rigtig besnærrende med en EL motor.. hvis man skal skifte motor.. så vil det være et oplagt valg... Er det kun underbelastning den stopper og siden kører igen?? Hvis det også sker når motoren er pillet ud kan du jo skrue den ud og tage den under armen til leverandøren.. er ket kun under belastning.. så check med ham om han har en motorstand der kan simulere belastning.. hvis, så kan den fortsat medbringes.. Det vil måske være smart at skyde en video af hvordan den virker.. både frem og tilbage..... Læg den evt på nettet og henvis til den i dit spørgsmål.. så er det lettere at få syn for sagen.... MVH Njord (der ikke ved ret meget om EL motorer....)

MVH Njord
Hej Njord Det er meget besnærende med en elmotor, derfor faldt vi også for den. Den er renlig og støjsvag og så giver den et moment fra start af man kun kan drømme om. Bortset fra det irriterende problem vi har nu med, at den stopper og starter igen, er vi glade for motoren. Dine kommentarer: Ja vi har taget motoren under armen og afprøvet den i en prøvestand med hård belastning. Det fandt den sig i og kørte upåklageligt både frem og bak. Lige så snart den bliver sat i båden bliver den fornærmet og begynder på sit virker,virker ikke, men kun på frem bevægelsen. Vi har nu fulgt Henriks råd og byttet om på + og - på motoren. Det kan den godt lide, så nu bakker vi fremad. Den gør sommetider lidt knuder når vi skal køre den anden vej, men det er ikke så slemt som før. I dag har vi været ude at sejle. Vi kom ud og ind af havnen uden de store problemer. Den "hostede"bare lidt når den skulle bakke. Tak for jeres interesse og kommentarer. De hjælper os meget så vi ikke føler os alene i
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis