Kommentarer til projekt: hjemmelavet båndsliber

Her samles kommentarer til projektet: hjemmelavet båndsliber

Kommentarer vises både her og på projektet.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Cool. Hvad bruger du som ruller(der hvor sandpapiret kører omkring) og aksler/lejer? Fortæl lidt mere om din opbygning.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
som aksler har jeg brugt 6mm gevidjer og der er inge lejr men et lille rør som akslen køre i. og hjulne er lavet af træ jeg tog et 44 mm kopbor og skar 2 stykker per ende som er limet sammen og slebet så de er lidt spidse på mitten så båndet løber centrert....
Det ser praktiske ud, jeg bruger selv min bordrundsaev: jeg har skaaret alle taender paa en gammel 12" disk og limmet noget stofsandpapir paa (40 og 80) . Det bruger jeg mest til at lave runde former og afslippe hjoerner med.
Ser meget fint ud, hvis jeg skal komme med en kommentar'kunne du ikke beskrive lidt mere? Hvordan du f.eks skifter/spænder dine slibebånd,og måske mulighed for udsugning det kunne måske være rigtigt godt, med lidt mere information om opbygning osv. måske andre kunne bruge din ide' til at kopiere.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ser meget fint ud, hvis jeg skal komme med en kommentar'kunne du ikke beskrive lidt mere? Hvordan du f.eks skifter/spænder dine slibebånd,og måske mulighed for udsugning det kunne måske være rigtigt godt, med lidt mere information om opbygning osv. måske andre kunne bruge din ide' til at kopiere.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Kan du ikke smide nogle tegninger eller flere billeder op af den og hvordan den er opbygget, :-) På forhånd tak, :-)

M.zaar-nibe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis