Kommentarer til projekt: Grundforløbs projekt.

Her samles kommentarer til projektet: Grundforløbs projekt.

Kommentarer vises både her og på projektet.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ser godt ud, kan godt huske hvor meget tid man egentligt bruger igennem sin lærertid på tømrersamlinger, men når først man har brevet i hånden, så laver man det sjældent mere, lidt synd faktisk...
Begrænset hvor meget tid, jeg brugte på det i min læretid - udover på skolen. Opsnøring af plankekel / grater m.m. fik jeg dog brugt en del :-) Synes godt nok det er en stor konstruktion, du har lavet - vi lavede kun en masse små. Det ser dog godt ud, de gammeldags samlinger er altid sjove at finde. Der er også et par franske låse og ting i mit hus fra 1900
Det er en fryd, at se sådan noget!! Det er i mine øjne større kunst, end en klatmaler, der står og sviner et godt stykke lærred til med tilfældige klatterier. :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Dejligt at se nogen der holder det gamle håndværk i live og kan lave det ordenligt. Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er flot håndværk, men som Koludabyg skriver, bliver det så brugt i byggeriet nu om stunder, eller bliver det hele lavet med sømplader og vinkeljern ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Flot håndværk! Men ja, lidt en skam at den slags ikke rigtigt laves ude i "det virkelige liv" - men det er nok de færreste der vil betale for det :-)
Fint/flot udført og godt håndværk, fulgte med i bonderøvens byggeri med div. tømmersamlinger/bindingsværk, desværre er det forbeholdt restaurerings arbejder af fredede bygninger, hvor den slags håndværk er et krav, økonomien tillader desværre ikke den slags i almindelig byggeri.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Sådan noget er der ikke mange der kan i dag.Flot er det. Der er ikke tid og råd til at lave sådan noget i det jeg kalder amrikanerbyggeri der bliver lavet i dag, for mig st se er det jo ikke meget andet end indskudsbrædder der bliver brugt, hvis der er nogen der kender sådan nogen i dag. Alt bliver holdt sammen af sømbeslag, måske også godt nok,husne står der da endnu.

disko13

Det ser sgu godt ud. Hvad er det for et hæfte der ligger bag et af samlingerne?

Poul Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis