Kommentarer til projekt: Filemaskine. (Solgt) Må slettes.

Her samles kommentarer til projektet: Filemaskine. (Solgt) Må slettes.

Kommentarer vises både her og på projektet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke med den lille ny. Den ser vildt spændende ud. Glæder mig til du er blevet udlært i at slibe klinger på den :-)

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for det Henrik der er mange stille-skruer på den men har "luret de fleste" en ny-filet båndsavsklinge i hånden er og bliver det bedste, og kan vist ikke overgås af noget efter min mening. Men jeg er nok en nørd i bedste betydning, ingen gider eller har tid til at file selv, undtagen mig tror jeg & måske' nogle få "håndfulde" der har det' ligesom jeg.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tillykke med maskineriet. det er slet ikke til at forstå at folk bare vil smide sådanne ting ud :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Tak for det men det fylder jo op Neubert det er nok derfor vil jeg tro, og hvor mange er der lige der bruger klinge man selv kan file nu om stunder, tror det kun er nogle "nørder som jeg selv" i bedste betydning naturligvis. Vore samfund er efterhånden sådan at man køber nyt og smider væk, en forkert indstilling til fundamentale ting, i en travl hverdag, ingen kan/vil betale en timeløn, F.eks. 400,- + moms for at få en klinge filet, nej da man bestille en ny, det er sådan jeg ser det, om jeg kan lide det eller ej. Der er jo kun en' til at betale og det er kunden i sidste ende.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Du har helt ret, og lige med savklinger er jeg heller ikke selv for fin til at købe nye. dog hvis de gamle er sprunget, bliver de klippet og boret til nedstrygeren :-) Dog har jeg forsøgt mig lidt med at lodde og svejse de gamle sammen igen, men desværre uden succes.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Båndsavs klinger skal sølv - slagloddes stumpt, til træ i alle tilfælde, der til skal der bruges flux noget giftigt stads og vanskeligt at få fat i har jeg erfaret & ilt/gas. Jo Sanistål har noget der kan fås' uden en spc. tilladelse fra AT, men er frygteligt dyrt husker jeg for en lille portion, og skulle ikke være så giftigt. Det er til metal du mener, ved jeg til gengæld ikke om de' kan slag loddes? Men en rigtig udført slaglodning er stærkere end stået.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
jeg har skam lidt stående af både lod og flux, men tabte da jeg kun har en lille express gasbrænder. Så løsningen for mig blev at jeg har fundet en forhandler på ebay, der kan levere bi-metal klinger til ganske rimelige priser, og de holder længe :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hold da op. Der har du sgu da været enormt heldig Jan, er slet ikke misundelig, så skulle det knibe med pladsen, så siger du bare til:-) Men som du skriver, en håndfilet klinge skærer bare bedst og det tager altså ikke mere end 10-15 min for at gule en klinge.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
?? Gule er det Fynsk for file goldek? Det udtryk har jeg aldrig hørt før, men har jo heller ikke hørt alt endnu. ;-) Tvivler dog på at jeg får brug for den, en håndfilet er & blir' det bedste. Er noteret at du er en mulig aftager om det skulle blive aktuelt, det kniber godt nok lidt med hensyn til pladsen, som du jo ved.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
He He næ det er bare den Sk... stavekontrol på mobilen, der driller engang imellem. Du siger bare til:-)

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis