Kommentarer til projekt: 18" Båndsav 3

Her samles kommentarer til projektet: 18" Båndsav 3

Kommentarer vises både her og på projektet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er du da sluppet rimeligt heldigt af med :-)
Tak for de pæne ord Jørgen. Jo det synes jeg da også, i al beskedenhed naturligvis, vi lever jo i jantelovens land.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Wau, virkeligt flot resultat, som du bestemt skal være stolt over. Kan du køre med forskellige bredder af klinger ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja det kan den, jeg har en' 15 & 10 mm Hss. klinger som også kan fås lidt smallere, en såkaldt svejf klinge, jeg selv kan file, de tandspids-hærdede skal slibes med maskine. Jo jer er også selv ganske tilfreds med resultatet, mangler dog et specielt hængsel med 2 dorne et der ligner et Z der drejer om de to punkter der mødes, pga. jeg valgte at lave en rund afskærmning i stedet for en kantet model, dette hængsel skal så "løfte" skærmen fra og så' lukke op, på et' af foto kan i se at der er en lille bule i aluminiummet når jeg åbner, ved ikke om et sådan hængsel findes? Kan ikke finde det på Google, ellers må jeg selv i gang med at konstruere et sådan.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
det ser ud til at være en ganske gedigen sav du har fået lavet dig der, flot arbejde :-) Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Rigtig flot arbejde!! - er den lavet efter Mathias Wandels tegninger? I så fald kan du jo overveje at lave skuffen, så den fungerer som opsamling til savsmuld. Jeg synes at det er en god detalje. Jeg kunne godt være fristet af at bygge en selv, også selvom jeg har en god sav i forvejen. Der er et eller andet fedt ved at bruge et stykke værktøj, man selv har bygget :-). Jeg ved ikke hvor du køber klinger til saven, men jeg har tidligere handlet ved en fyr i England, www.tuffsaws.co.uk. Han har alt i klinger, og det til en rigtig fornuftig pris, også når fragten til Danmark er betalt.

Med venlig hilsen

Anders

Tak & rigtigt det er fra Mathias Wandel jeg har købt tegninger & byggeanvisninger, & skuffen til savs smuld er da også i mine tanker, da jeg lavede underdelen, enig med dig ang. det' at lave noget selv og det så virker er en ekstra gevinst, jeg kunne magelig ha' købt en tilsvarende i størrelse & sådan for de kr. jeg har ofret på projektet. Købte mine klinger ved Junget, men dit link vil jeg da gemme, en' afgørende betingelse er at det må være Hss. klinger, dem kan jeg selv file og lægge ud, modsat de tandspids hærdede, som skal slibes på maskine.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvad har du brugt til bandage er det kork eller gummi,hvor kan man få vulkaniseret gummi på,da mine er slidte,ved jeg ikke hvor det kan laves min er med gummi hvis du selv har lavet det hvordan har du så fået hvælvet det øverste hjul,håber du kan hjælpe der, mvh.

LBL
Begge båndhjul drejet så de er let hvælvede, så de er "højest" på midten, ham der solgte mig tegninger & byggeanvisninger bruger en cykkelslange hvor det inderste/ventilen er skåret/klippet af, så de kan krænges på, jeg har ikke denne bandage på, og det køre ganske u-påklageligt uden. Man har brugt læder, gummi eller korkbandager som limes på, det er ikke nødvendigt at få det vulkaniseret på, et firma Linå kan du købe kork til bandager de limes på med kontaktlim, og hjulene "drejes af efterfølgende, så de får den let hvælvede form. Du kan se nogle Youtube videoer på din pc, der forklarer hvordan han laver det, han bruger hjul af kryds finer, og drejer denne facon selv.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Fantastisk flot arbejde.

Kan du overtales til at lave en artikel her på sitet hvor du går mere i dybden? Du har givetvis en årelang erfaring som vi (jeg) godt ville læne mig op ad.

Det klør i fingerne for at bygge i sådan et apparat ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis