Kommentarer til projekt: 18" Båndsav 1.

Her samles kommentarer til projektet: 18" Båndsav 1.

Kommentarer vises både her og på projektet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud over at det kunne være sjovt selv at kunne bygge en båndsav, ligger der vist ingen større fortjeneste i det. I dag kan man jo købe små hobby båndsave for omkring 5000,00 kr. På you tube har jeg set nogle der har lavet en meget stor ramme sav hvor hjulene var bildæk med fælge og tilhørende lejer.
Rigtigt der er vist ikke tjent en kr på projektet, ved selv at lave det, men udfordringen og lysten til selv at sætte sit præg på noget, som så for håbenligt kan bruges efterfølgende er for mig også lidt værd. Har søgt på G & G og når der er dukket noget brugbart op til den rette pris, er det solgt før man kan nå at nyse. En bekendt af mig er ved at lave en sådan rammesav som du nævner et spændende projekt som jeg også følger.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det ser rigtig spændende ud, jeg er også selv ude i en masse sjove projekter der som regel aldrig giver den store besparelse, men til gengæld er glæden som regel større ved de ting jeg selv har lavet end de færdig købte. Glæder mig til at se det færdige projekt i billeder.

www.gørdetgodt.dk - hjemmesiden for os der har lyst til at lave tingene selv - godt og flot ;-)

Det er dejligt nemt at gå på indkøb og betale for en fabriks-fremstillet ting, ikke for at der er noget galt i det, men at lave det selv giver mig nogle udfordringer som jeg ikke får ved at købe en ting jeg ved virker på forhånd. Hvad er du da selv i gang med, er det noget vi andre må vide noget om?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Jeg kan huske at magasinet Populær Mekanik en gang udgav en bog der hed noget i retning af X antal maskiner de selv kan bygge, det er helt tilbage i 50 erne og der var en båndsav bygget af træ, hvor der var brugt billejer og noget af fælgene som hjul
Ja den husker jeg godt, vores far fik i 50erne' eller først 60erne'et hæfte/bog fra Populær Mekanik der hed 40 maskiner byg dem selv, jeg læste/kikkede så meget i den bog så den til sidst blev til et løsblade hæfte/bog, har søgt på antikvariater for at finde den, men uden held.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej Maskinsnedker Googlede lige Populær mekanik 40 maskiner, og fandt denne her: http://www.nostalgihuset.dk/Boeger-haefter-og-brochurer/Hobbyboeger/Populaer-Mekanik-specialhaefte.html Og så kun til 49,- plus porto God fornøjelse med byggeriet Mvh Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Super godt goldek så først nu at du har fundet det hæfte jeg har søgt efter i år-tier,den eneste de havde på lager er nu på vej til mig er meget glad post dk.skal ha' 82,- kr for at sende, lidt dyrt men betaler gerne, så mange tak for tippet goldek.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det var da så lidt, det er jo det lav det selv bygger på, det at hjælpe hinanden.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis