Kommentarer til projekt: 18" Båndsav. 2.

Her samles kommentarer til projektet: 18" Båndsav. 2.

Kommentarer vises både her og på projektet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spændende projekt, er det tegninger fra www.woodgears.ca som du bruger? Mvh Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
tænkte det nok, har selv planer om at lave hans pantorouter på et tidspunkt.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Pas nu på fingrene!! :-))

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det skal jeg nok. :-))

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Flot og ser ud til at være et stor stykke arbejde.

Maskinsnedker og Pædagog
Ja et større projekt,især lejerne i hjulene er en udfordring,det at få båndhjulene til at løbe helt lige, har valgt at lægge lejerne ind i kryds-fineren, med stilbart bor for at lejerne passer godt, dels for at spare lidt på de dyre leje-huse (lh)i støbejern som kan rettes ind ved at justere på nogle skruer, men også for at spare vægten af (lh)mange af delene havde jeg liggende og noget har jeg fået af venner.Det skulle gerne resultere i en rolig gang af saven. Lige nu tumler jeg lidt med udvekslingen som pt. er 1:13½ skal gerne ha' en skærehastighed på ca 16-1700 m/min.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej tager mig lige den frihed, at linke til dit andet galleri med båndsaven. http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/467 Mvh Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Jo tak det går da fremad bort-set fra at ryggen driller lidt i disse dage, så er på mindre end 100% kraft. Jeg har lidt besvær med at få lejerne placeret sådan at hjulene "løber" helt lige uden at exe, så fin-tænker i øjeblikket over hvordan jeg gør dette, har lavet kileremskive i X finer og ditto til motoren i lamineret ask, den første sprang ganske vist,borede hul til akselen og drejede, blev lidt over-rasket af de kræfter der er i spil når man laver noget sådan, , godt at der ikke skete andet ved det, men har lært at jeg skal have en skærm foran ansigtet en anden gang. Som ses har jeg fået klinger, skal ha' købt noget 4 eller 6 mm birke-x-finer til skærmen & have lavet bordet til saven og endelig en form for bord/stativ saven kan stå på.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis