Kommentarer til projekt: hjemmebyg gravemaskine

Her samles kommentarer til projektet: hjemmebyg gravemaskine

Kommentarer vises både her og på projektet.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den ser da vældig fin ud, der mangler dog lige en styrt bøjle ud over et sæde og vel også en bund ved føre pladsen.
Fint lille projekt. Kan forestillle mig at stabilitet og mobilitet er kommende upgraderinger. Tyngdepunktet ser ud til at være kritisk langt bagud, så den vil vippen ved strakt arm og fuld skovl. Så et par støtteben vil nok gøre underværker. Hvis der skal lidt lir på, så smid larvebånd på. kig f.eks ind på http://shop.altid-jensen.dk/ Så har du næsten en minigraver til få penge. Pøj Pøj og lad os følge udviklingen. :)
Det ville nok være lækkert nok med en fuld bund ved førerpladsen, lige nu er der bare 2 små plader til fødderne, det virker dog ok når man først sidder der men det er lidt en balance at komme på plads. Jeg har vedhæftet et billede mere. Mht stabilitet kunne den godt bruge lidt mere kontravægt i bag, jeg har tænkt på at købe nogle traktor front vægte at hænge på istedet for betonklodserne. Bladet foran kan hæves og sænkes så der er ikke planer om yderligere støtteben pt. Mht mobilitet var den til en start, 4-hjulet med knækstyring og en oliemotor med kædetræk til den forreste aksel. Det var dog noget af en katastrofe. Jeg havde brugt en knallert kæde men da kæden sad mere eller mindre lige under mine ben og hver gang jeg ville køre så der ud til at være så meget spænding i kæden at ville sprænge så blev jeg noget bekymret ved den. Knækstyring var heller ikke for godt, selve køretøjet blev meget længere end jeg gerne ville have den og så er det tilsyneladende ikke så nemt at
Det ville nok være lækkert nok med en fuld bund ved førerpladsen, lige nu er der bare 2 små plader til fødderne, det virker dog ok når man først sidder der men det er lidt en balance at komme på plads. Jeg har vedhæftet et billede mere. Mht stabilitet kunne den godt bruge lidt mere kontravægt i bag, jeg har tænkt på at købe nogle traktor front vægte at hænge på istedet for betonklodserne. Bladet foran kan hæves og sænkes så der er ikke planer om yderligere støtteben pt. Mht mobilitet var den til en start, 4-hjulet med knækstyring og en oliemotor med kædetræk til den forreste aksel. Det var dog noget af en katastrofe. Jeg havde brugt en knallert kæde men da kæden sad mere eller mindre lige under mine ben og hver gang jeg ville køre så der ud til at være så meget spænding i kæden at ville sprænge så blev jeg noget bekymret ved den. Knækstyring var heller ikke for godt, selve køretøjet blev meget længere end jeg gerne ville have den og så er det tilsyneladende ikke så nemt at
Det har du formentlig ret i. :-)
Flytter du den alene med gravearmen? Hvor meget motor har du? Det ligner min havetraktormotor! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, det er ikke noget problem at flytte med armen alene, jeg sætter bare skovlen i jorden og sænker bommen og skubber fra eller trækker til med sticken. Hvis jeg skal dreje så svinger jeg bare med armen mens forenden er oppe som når jeg vil frem eller tilbage.
Motoren er en 11 Hk Briggs og stratton. Jeg har en Stiga park hvor den 11 hk motor sad på men jeg købte en kost til Stiga´en og så var de 11hk lige i underkanten så Stiga´en har fået en 17,5hk og så havde jeg den 11hk til det her projekt. Hydraulikstationen var med elmotor da jeg købte den.
Det piano ligner noget fra før murens fald, ment på den gode måde :P Jeg er lidt mere vant til joystick.. Spændende projekt, men kan motoren virkelig yde nok?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis