Kommentarer til projekt: solfanger af øldåser

Her samles kommentarer til projektet: solfanger af øldåser

Kommentarer vises både her og på projektet.
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skat lad os holde en fest, så vi kan få solvarme...

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det må da vist kunne kaldes en "Redneck" løsning... :o)

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Nå. Anyway. Men jeg går altså og fusker en del, med solvarme af genbrug. Og efterhånden som det skrider frem lægger jeg flere billeder ind. Sådan et anlæg skulle gerne give 30 procent af alt mint varme forbrug. Men nu må jeg se om det holder stik. Der er påtænkt "sandlager" til solvarmen. Er der spørgsmål vil jeg gerne forsøge at svare. Med venlig hilsen 666
Redneck = Nordamerikansk bonderoev ;-) Og tro mig, der findes virkelig nogle typer herovre hvor det ikke er hjernen der trykker dem platfodede /Hideout (Canada)

 

Nå,ok. Jamen sådan en vil jeg da gerne sammenlignes med, for kan de bygge billige solvarmeanlæg af genbrug er de da nok ikke så dumme endda :o)
Øh... kan du forklare lidt nærmere hvordan de virker? Jeg er ikke helt sikker på jeg kan følge, hvordan du vil varme dit hjem op med disse? Nok bare mig, der er ikke er gds nok :)
Det er ganske alm. solfangere.Det er bare en måde at lave de ledende sunstrips på. En øldåse er af aluminium og derfor en god leder af varme. De passer stramt om en 10 mm kobberrør. I den er der en væske der varmes op. Men ellers kan du læse meget mere om hvordan sådan noget fungere. Her www.varmtvandfrasolen.dk eller http://solvarmeeksperten.blog.com/ (Ang. solvarmeeksperten) Det er iøvrigt nogle billeder han har fra mig.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også