Kommentarer til projekt: Ny rundsav

Her samles kommentarer til projektet: Ny rundsav

Kommentarer vises både her og på projektet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
spændende projekt du der har gang i, og godt ser det tilmed også ud :)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Også fuld blus på stjernerne herfra, ser rigtigt godt ud fin udførelse af bord/land fristes til at kopiere denne ide'. Dejligt med noget nyt til værkstedet. Tillykke med den nye.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Takker mange gange for de venlige ord. Det har taget meget længere end beregnet, da der også har været andre ting at tage sig til. Der er mange timers arbejde fremover inden jeg endelig kan sætte flueben ved helt færdig.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det ser godt ud, du skal nok blive glad for det store bord. Har du overvejet også at montere en overfræser i bordpladen?

Med venlig hilsen

Anders

Ja det er næste step. Der kommer overfræser med lift i bordet til venstre for saven (fræseren har i øjeblikket et andet løst bord). Så kan jeg bruge landet til fræseren også, og lave en lille "tilbygning" til landet, så der kan komme sug på fræseren også.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Flot arbejde. Den bliver du helt sikkert glad for. Hvordan har du fastgjort saven i maskin stellet? Er træ stellet stabilt nok, jeg havde nok lavet stellet i firkantrør. Kan dit maskin stativ flyttes, en så stor maskine fylder meget midt på gulvet og vil sikkert være rar at kunne stille til side, når der arbejdes med andet. Mvh Njord

MVH Njord
Saven sidder boltet fast på træ skelettet, så den virker meget stabil. Jeg har endnu ikke besluttet mig om den skal stå fast eller om den bliver flytbar... jeg hælder nok mest til at den bliver fast, mest fordi udsugningen kræver en del plads.. både til sav og fræser. (men den kan dog flyttes ved hjælp af et par ruller eller et par hjælpende naboer)

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Henrik 

Kan du ikke uploade et/eller endnu flere foto/s der viser hvordan du skifter klinge osv.? 

Ser brand godt ud, men er nysgerrig efter mere.

Noget siden jo, godt og vel et par år, du har modtaget din nye sav, lever den til fulde op til dine forventninger?


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Jeg har lagt lidt flere billeder op ang klingeskift.
Jeg kan skifte klingen oppe fra, ved at skrue "insert pladen" af og køre klingen helt i topstilling. Så løsnes møtrikken ved at holde kontra med en anden nøgle...
Det største problem er hvis jeg taber møtrikken ned i saven, da jeg har et 110 mm kloakrør som udsugning lige under klingen. Det er sket en enkelt gang, og det krævede en snor med en magenet i enden for at fiske møtrikken op igen   

Jeg er stadig vildt glad for den sav, og den har efterhånden skåret en hel masse træ op.
Jeg har lavet mange tilbehørs ting til den, så jeg kan lave mange smarte ting på den. 
Mange naboer er også begyndt at komme med opgaver til mig, fordi det er rygtes at jeg er rimelig god med træ   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tak Henrik.

Det lyder rigtigt godt, jeg vil straks se på projekter og "lure" dine fotos.

Dejligt at nogen ka' bruge de færdigheder du har, det er altid rart med nogle opgaver, det giver også noget på det sociale plan, udover du får lidt at lave.   


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis