Kommentarer til projekt: Modificeret Harald Nyborg sav

Her samles kommentarer til projektet: Modificeret Harald Nyborg sav

Kommentarer vises både her og på projektet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser da godt ud, også din fine "cross-cut sled (i mangel af bedre dansk ord). Du kan overveje at bygge et andet parallelanslag som det amerikanske Biesemeyer Fence. Jeg vil have lavet et til min Wadkin rundsav, jeg skal bare lige have fundet en smed der kan hjælpe mig :-). http://joe.emenaker.com/Table-Saw%20Fence/Building%20Your%20Own%20T-Square%20Style%20Table-Saw%20Fence.htm

Med venlig hilsen

Anders

Jeg havde faktisk et sådan "fence" i tankerne, men valgte det fra da jeg tror det vil blive for tungt, til den rimeligt lette sav. Men det kan helt sikker bruges til en mere stationær sav, min skal trods alt flyttes rundt, da pladsen i min garage gør at jeg må prioritere...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja, du har da vist lavet nogle hjul, som kan sænkes? - så man kan trille rundt med dyret. Smart når man skal save lange ting.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Nemlig, og mit arbejdsbord og fræsebord er alle i samme højde, så jeg kan bruge dem som "aflæggerborde".

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Fint arbejde at modificere en billig HN - sav til mere krævende opgaver. Har selv købt en Sheppach kap/geringssav ved HN - den er og bliver ikke modificeret til mit begrænsede brug. Flot :-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Overvejer også at købe en kapsav, kan du anbefale den ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Helt sikkert fin til hobbybrug - det er den her jeg har købt : http://www.harald-nyborg.dk/p9476/scheppach-kapoggeringssav-mss8 Har kun brugt den til en affaldsafskærmning, nogle dørkarme og lidt andre småting - I sommerferien kommer den så til at stå sin prøve - en gavl i træ udskiftes - det bliver med både lige og vinkelskæringer på flere ledder :-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Takker, den er sat på listen, som finansministeren, jeg er gift med skal godkende...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
hvad er det for nogle bolte du bruger til fast spændning af landet I gardinstængerne.

Tomas

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis