Kommentarer til projekt: Opstilling af ispind.

Her samles kommentarer til projektet: Opstilling af ispind.

Kommentarer vises både her og på projektet.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Regner du med at denne "ispind" skal klare hele dit varmebehov, eller vil du støtte den med støbejernskedlen? Hvor meget skal der opvarmes og hvad koster anlægget? Glæder mig til at se mere. nvh ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

er det noget ligsom en varme pumpe af en slags ?
Jeg tænker næsten den skal indgå som en afrimer i et jordvarmeanlæg. Så behøver man ikke grave så meget slange ned. Men lad os nu høre hvad FWM skriver. Det er da muligt den ispind har overflade nok.
Annonce
man kalder det jordvarme i luften, og princippet er næsten det samme, ispinden fås i 2 udgaver en med påbygget kompressor hvor man fører 2 rør ind og kobler på sit varme anlæg, den anden er med "løs" kompressor hvor der føres 2 kobberrør fra ispind til kompressor og efter ca et par år udnytter man også jordvarmen på kobberrørene, http://www.octopus.tm/dk/ i kan se mere her og ring evnt til Niels og tag en snak har er en rigtig flink mand :-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

jeg har selv bestilt en og vi forhandler dem i firmaet hvor jeg er, så lidt insider viden har jeg tusket mig til ;-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

jeg har selv bestilt en og vi forhandler dem i firmaet hvor jeg er, så lidt insider viden har jeg tusket mig til ;-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det er en luft til vand varmepumpe, ude delen svarre til 450m slange til jordvarme. Det er meningen at den skal varme hele huset op, samt leverer grund varmen til brugsvandet. Da vvb skal sættes på retur på centralvarmen, til det er der den nye vvb, med seperat varmespiral og el-patron. Jeg har også en 6Kw varmepatron til centralvarmen, og skulle det blive så koldt at den kommer til at køre ret meget, bliver anlæget slukket og den gamle salamanter startet. Men der skulle dog ikke blive problemer før temperaturen kommer under -15 gr. Pt. er skal den varme 135m2, men med tiden skal der gulvvarme i værkstedet, og 1st. salen over værkstedet lægges til beboelsen. Når min ½år gamle søn bliver teenager.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Gert.m har oprettet en tråd under over hækken http://www.lav-det-selv.dk/Forum/tabid/54/forumid/16/postid/110756/view/topic/Default.aspx Spørgsmål og kommenterer er dog stadig velkommen her, men det kan være at det i søger svar på er der inde eller under et af de andre gallerier.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis