Kommentarer til projekt: Ny træterrasse 2/2

Her samles kommentarer til projektet: Ny træterrasse 2/2

Kommentarer vises både her og på projektet.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser solidt & godt ud alt sammen, den får i helt sikkert meget glæde af. Nu mangler du/i vel bare lidt gelænder så i ikke falder ud over kanten & til nogle blomster kasser til at pynte med.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Pænt arbejde, der nok skal give nogle hyggelige timer. Fin detalje med flise området hvor der også er sat tag over.. et godt depot til forskelligt grej. Men dog lidt meget synlig hvis ikke der lukkes af i front. Desværre går terassen jo voldsomt ud over lyset i kælderen.. Den ellers rimelig høje kælder bliver desvørre nok noget mørk her efter der er lavet beklædning på hele terassen. MVH Njord :-)

MVH Njord
Du får lige et ekstra plus for at have lavet det med kantningen af hver terasse del... Det ser godt ud :-) Skruningen er også i orden.. hvis der ikke skal skrues nedefra eller proppes.. men det er jo en smagssag.... MVH Njord :-)

MVH Njord
Nice - very nice! Det ser ud som om, at du har lagt træterrassen direkte oven på en eksisterende flisebelægning; er det rigtigt? Jeg har en gammel flise-terrasse, der er vind og skæv og jeg tænker, at det må være nemmere at lægge en træ-terrasse ovenpå i stedet for at skifte fliser ud. Hvad er din mening - og andres? Hvor mange timer tog det og var det et en-mands projekt (har kun mine egne hænder).

 :+
Delll4000 Ja jeg har lagt den direkte oven på fliserne. Srøerne er selvfølgelig klodset op og lagt i vatter. Jeg havde plads til 50*100 strøer da fliseterrassen lå 20-25 cm under indedørs gulv niveau. Uha, hvor mange timer kan jeg ikke svare på men et par md med fultids arbejde ved siden af. Og så mangler der selvfølgelig lige nogle detaljer, gelænder, oliering etc. Har lavet det hele selv, det er rigtig hyggeligt at gå og rode med så bare op på hesten. Njord: Den tager godtnok lys fra kælderen, men det er kun eet vindue til mit værksted der er ramt og der er stadig et vindue på den anden side af huse, så det er ikke noget problem.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Annonce

Hej - jeg skal til at bygge en 120m2 træterrasse - meget i stil med den du har lavet.

Kan du oplyse mig dimensionerne på det tømmer du har brugt (stolper, rem og strøer) samt afstand mellem stolperne?

Det kan du tro:

Stolperne er 100 x 100 og de står med 120 cm mellemrum. Måske lidt overkill, men terrassen er også meget stabil(tror godt du kan gå op i 150)

Remme er 150 x 50

Og strøer er 100 X 50, de ligger med 55 cm mellemrum.

God fornøjelse, det er total hygge arbejde


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis