Kommentarer til projekt: Morris Minor 1955

Her samles kommentarer til projektet: Morris Minor 1955

Kommentarer vises både her og på projektet.
Her samles kommentarer til projektet: Morris... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Griner jeg kalder det ventilation
Fin fin bil du der får med tiden. Den der bindings-værk model er også ret sjov og er lavet af udsøgt ask og også ved at være en sjældenhed, men kønne er de da alle. Der er virkelig sjæl i sådan gammel bil.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det er jo lige det maskinesnedker også er den med delt forrude det gør den mere sjælden
Er den fra før ham Sigoni (ingeniøren som beordrede en Morris Minor delt på langs) inden han bestemte sig for hvor bred den skulle være, der for har mange af Morriser et samle stykke i bla. kofanger og en lille vulst i køler hjelmen. Fabrikken havde flere tusinde kofangere på lager inden han fik den ide'

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Som gammel morris minor mand bliver man jo lidt varm om hjertet når man ser sådan et projekt, jeg kørte minor i 20 år og nåede at rennovere den 3 gange inden den blev solgt. Jeg vil mene at der er et stykke vej inden din morris kommer ud at køre, da jeg lavede min sidst kom der 1,5 karroseriplade i samt ny tværvange. Det bliver spændende at følge projektet 'Old English never die-they just go fastere'
Ja lidt arbejde er der i den, men syndes den er det vær. Og da jeg ikke har nogle tid på hvornår den skal være færdig så går det nok.Men den er nu ikke så slem med rust.
Skabt af den legendariske visionære designer og konstruktør Issigonis, som også senere begik mini'en, som blev forbilledet for senere generationer af biler med forhjulstræk og tværvendt motor. Gad vide om Morris 1000 ikke stadig produceres i Indien. Ligesom deres Hindustan er efterkommeren af en ældre Morris Oxford.
Vi plejede at sige at 10 hundrede'en blev lavet før linialen blev opfundet :-) jeg tror ik der bliver lavet nye morris 1000 i indien men der bliver stadig lavet nye reservedele derude jeg ved at Anton Kamp som har Nordisk Morris Minor lager sender biler til Sri Lanka hvor de kommer tilbage som 'nye'....der ligger nogle billeder af sådan et projekt på nettet et jeg har set engang det var imponerende
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis