Kommentarer til projekt: hvad man dog kan finde når man graver ud

Her samles kommentarer til projektet: hvad man dog kan finde når man graver ud

Kommentarer vises både her og på projektet.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flot :) Så kan du etablere egen vandforsyning!! Jeg fandt også flere mærkværdigheder ved udgravningen til gulve i mit hus. Bl.a. sokler til en fortidig indretning som vi ikke anede noget om, men som forklarede en hel del af husets udseende. Der hvor du har fundet brønden, har der måske før været køkken?

Med venlig hilsen
ktm

 

he he spurgte faktisk fruen om vi skulle have brønd i huset, men hun var bestemt ikke med på ideen ;-) der har enten været vaskerum eller grov køkken, bygningen er den ældste på hele ejendommen som ellers hedder sig at være fra 1887, men mistanken om at den er ældre, er der :-) da vi gravede stuegulvet ud dukkede der også sokler frem i leret, så hytten her er bygget på noget endnu ældre, men hvad får jeg nok aldrig at vide

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

den er da trods alt fyldt op ;)
Jamen det er da en udmærket ølkælder du har der, du skal da bare have en lem i gulvet. Så kan du altid hive øller op der har den helt rigtige kælder temperatur.
jooe ideen er skam god nok, hvis ik lige det var fordi at den nye væg til badeværelset skulle gå midt igennem den + div slagsmål med den kommende gulvvarme ;-) og sidst men ikke mindst, fruen i huset der ikke er med på andre ideer end at den forbliver fyldt op*suk*

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Når du lægger så meget arbejde i at forbedre og forny dit hus, skulle du måske også udskifte fruen til en der vil lystre :-)
hmm tjae en fristene tanke, men nu er jeg jo ellers ret glad for hende jeg har + jeg giftede mig med hende sidste efterår og samtidig er der yngel på 1år, så det er nok billigere at beholde hende *he he * og hun kan da også lystre hvis bare man snor sig på den rette måde :-D

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jeg fandt en træsko i bunden af min skorsten, da jeg fik den fjernet. Derudover har jeg fundet gamle aviser fra 1938 under mine gulvbrædder. Der gemmer sig mange sjovt ting i et gammelt hus :-)
Jeg fandt en gammelkapsel med påskriften "Gammel Carlsbrg Lager" Det varmer lidt i mit hjerte, at jeg så kan fortsætte med at bygge hus på mottoet "Godt håndværk og bajere"... Men i de år jeg arbejdede som elektriker fandt jeg også meget mærkelligt. På et tidspunkt fandt jeg en gammmel gasmaske fra 2. verdenskrig. Det var lidt spøjst. Den var gemt mellem facadevæg og isoleringen. Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
I sommerhuset, som ellers kun er fra 60'erne, fandt vi hvad vi tror var et afløb. 20 cm. under jordhøjden var der lavet en 5 m. lang "gang" af klinker, 10 cm. høj og 30 cm. bred fra køkkenet og skråt over mod nabogrunden. Vi forfulgte ikke gangen over på den anden side af skellet.

Green

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis