Kommentarer til projekt: Scooter Stereoanlæg

Her samles kommentarer til projektet: Scooter Stereoanlæg

Kommentarer vises både her og på projektet.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm ! Tjah der kan man bare se, så er der noget om at nogen har en hvis legemesdel i røven
Hej. Man hører/fornemmer udmærket med ballerne. Måske går man glip af de finere overtoner. Da jeg stort set sad på gulvet i min gamle sportsvogn, var det derigennem de fleste informationer om bilens aktuelle tilstand tilflød. :-)) mvh Klaus (Den vil ikke sætte flere stjerner)

 varmetossen

Kan motoren overhovedet trække anlægget?? :-))

Med venlig hilsen
ktm

 

Motoren ja, men jeg tvivler på generatoren. Men det kan vel klares med en lille Vestas vindmølle på styret. Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Batteriet i sådan en scooter er jo ikke så gevaldigt stort... 12 V 4 Ah, så det holder ikke specielt længe, selvom det er helt opladet. Og det er så der kickstarteren kommer ind i billedet når der skal startes :-) Påtænker at placere et par batterier ekstra i hjelmkassen, så skulle der være nok til lidt ekstra bas og lyd ;-)

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Den med balderne er god nok... he..he... :-) Og hvordan tror I så lige udtrykket " En røv med ører" er opstået? Hvis man spørger hvorfor man laver den slags?... fordi man kan ;-)

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Her et lille kort videoklip, hvor der modtages Radio Alfa på den nyligt monterede FM antenne... jo, det virker ;-) http://youtu.be/h5HFoO6r_cw

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Har du droppet Scorpioen?

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, ktm... Scorpioen blev skippet for halvandet år siden, til en gammel Ford mekaniker. Den skulle vist restaureres... det har jeg det fint med. Fik 12.000 kr. For den usynet, så det var OK. I stedet er jeg nu kørende i en C4 Coupé VTR, som er væsentligt letteree at vedligeholde... og bygget af hamrende meget plastic... hvilket betyder at jeg er færdig med at hamre rust på gamle Ford ' er. Det er dejligt :-)

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Selve udførslen ser ud til at være i orden. Men jeg mener du har begået en stor fejl i, at montere en autoradio! Der går alt alt for meget effekt tabt, i form af varme. Derfor sluger den hurtigt sådan et 4 Ah batteri. Køb istedet noget Tripath baseret - den er mange gange mere effektiv, og producerer nærmest ingen varme. Tripath chippen trækker ca. 0,3A ved fuld load - dvs. dit 4 Ah batteri kan holde i mere end 12 timer, nok nærmere 15 timer - ved fuld skrald. Jeg kan anbefale en AMP6 fra 41hz.com - den har dog ingen potmeter, så alt volumecontrol osv. skal foregå på afspilleren. Alternativt kan der også købes udgaver som er monteret i et alukabinet, de har potmeter og tænd/sluk knap.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis