Kommentarer til projekt: Jukebox i køkken-alrum.

Her samles kommentarer til projektet: Jukebox i køkken-alrum.

Kommentarer vises både her og på projektet.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Her samles kommentarer til projektet: Jukebox i... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fedt fundet på, og du kan jo sætte et tv tuner kort i din pc, og se tv direkte på skærmen også, det vil jo faktisk sige at du kan bruge den til ALT.. god ide, og flot løsning. Stort 5 tal af mig.

Med venlig hilsen

 

Mark Baumann

 

Tak for alle roserne ;-) Jeg har faktisk pillet et analog TV kort ud af den aflagte PC, som jeg bruger som server. Men det var nu mest fordi jeg har et andet og større TV i køkkenet i forvejen. Ellers en super idé til en ekstra funktionalitet.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Chr.... selvom man synes, at man er bagud med en omgang, kan man jo snildt komme på omgangshøjde. Jeg startede selv med en gammel laptop og en ekstra skærm... sådan bare lige for at have en testperiode. Måske ville man slet ikke bruge systemet, og så var der jo ingen grund til at banke huller i væggen. Evt. kan du jo bruge laptoppen som server, og så slutte en TFT touch skærm på den? Som nævnt, kan man få touch panel m.v. for 300 Kr. leveret i DK. Så skal du bare finde en gl. 15" TFT skærm... den koster ikke mange basseører ;-)

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Imponerende! Jeg har længe gået med præcis samme tanke, men har ikke fået gjort noget ved det endnu. Fedt at se det live! Hvilket jukebox program har du brugt?
Palle... jeg bruger et program der hedder DSD Jukebox. Det er lavet af en tysker og kan hentes gratis på nettet. Menuerne kan "tale" dansk og det er jo altid blæret. Jeg har ingen problemer, med hverken tysk eller engelsk, men synes bare, at det er fedt, at afinternationalisere min brugerflade på Jukeboxen ;-) Programmet virker måske lidt uoverskueligt i starten, men når man kommer ind bag brugerfladen og begynder at sætte det op til det man præcis ønsker, så er det, efter min mening et helt suverænt program, der ikke kører med "stifinder" album sortering, som jeg finder skide irriterende... jeg er meget glad for programmet og skifter det ikke ud. Hvis du er til det mere fancy look, men efter min mening, dårligere musikprogram, kan du downloade xbmc, som også er gratis (open source). Det kan en masse blær, men musik/jukebox funktionen stinker, i forhold til DSD Jukebox.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hvis du er interesseret kan du prøve mit program. Det er et rigtig lds program (jeg er programmør). Jeg har kørt med en løsning som din i ca. 2 år. Det er lidt mere overskueligt, hvis du er interesseret så smid mig en besked. Det kan spille musik fra et bestemt bibliotek fra en pc, opdelt i kategorier. Børnemusik, konens, mit, danse, julemusik osv. Under disse ligger så kunstner, under disse album, og så kommer de enkelte numre. Der er netradioer både med de direkte streams jeg har fundet og med direkte musik der afvikles i en lille browser. Alt styres som dit med en finger. Eneste du skal gøre er at lave dine scroll kontroller store via kontrolpanelet så de passer til en finger. Kan sende dig et screenshot. Min PC styrer en strømspareskinne som tager min gode gamle luxmann forstærker med op og ned når der er strøm på pc'en.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis