Polo 1.6 TDI tomgangsproblemer

Hejsa


Jeg købte for nyligt en lille fin VW Polo 1.6 TDI som normalt kører fint, men der er nogle tomgangsproblemer. Når motoren er fuldt varm, så går den ujævnt og man kan høre at den hele tiden justerer tomgangen. I starten kunne jeg ikke se nogen på omdrejningstælleren, men i den sidste uges tid kan det forekomme at justeringen bliver så stor at den ændrer sig ca. 100 omdrejninger pr minut. Forleden troede jeg det var gået væk igen, men fandt så ud af at det var Air con der i det varme vejr var så tung at motoren skulle arbejde og dermed blev rolig. Jeg har taget en video at motorgangen man kan se her: 

https://www.youtube.com/watch?v=NRa61dy0XjE

Den har lige været til service hvor der er skiftet olie, oliefilter, luftfilter, brændstoffilter og tilsat diesel additiv, men det har ikke hjulpet. Jeg kører 25 km på arbejde og retur plus længere ture til Jylland, så jeg synes den burde få lange ture nok og der er igen fejlmeldinger i instrumentpanelet.

Er der noget som har et bud på hvad der kan være galt?

På forhånd tak.

Mvh

Morten

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er ikke 100% bilekspert, men jeg ved at mange 1.6TDI motorer har problemer med EGR-ventilen, og denne ventil kan enten udskiftes eller afblændes. 

Prøv at tjekke den, det skulle være en forholdsvis lille operation. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hejsa

Ja jeg ved godt den kan være et problem, men så vidt jeg forstår vil partikelflterlampen normalt lyse, men ja det er et godt bud og jeg har læst nogle indlæg på det. Desuden ryger den ikke og trækker perfekt, hvilket jeg ligeledes har læst mig til ofte er issues ved denne fejl

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis