MIG 160 Biltema kan den også MAG

Hej LDS :)


Jeg skriver da jeg skal til at lave lidt rust på min bil.

Mit spørgsmål er følgende kan dette svejseværk http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Svejser-og-lodning/Svejser/Svejser-MIG-160-2000022914/ også bruges til MAG?

Jeg ved at forskellen på MIG og MAG er gassen at MIG bruger inaktiv gas at den kun skal holde atmosfæren væk så ren Argon og MAG bruger en blanding af Ilt og Argon som man også kalder et Co2 svejseværk. (Håber det rigtigt forstået :P ) 

Men har læst nogle steder at det ikke alle MIG svejser som man kan bruge til MAG også så derfor jeg skriver :)

Er også åben for andre svejseværker  :) 


Skal siges jeg kan sagtens svejse men har aldrig selv skulle købe eller tilslutte et svejseværk de har altid været klar til brug hvor jeg bare skulle indstille tråd og styrke :P 


God dag :)


Dbh

BatAlien

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du kigger under tilbehør er der en regulator til både CO2 og Argon blandinger. Så mit bud, uden at vide så meget om det, er ja den kan både MIG og MAG

God morgen.

Hvis man kigger lidt i brugsmanualen så  kan den svejse både med rørtråd ( uden gasflaske) og med alm svejsetråd. Som jeg lærte det så er mag med co2 Metal aktiv Gas  MIG er argon med forskellige andre gasser efter  hvad du vil ha. Metal innert Gas. Læs burgsvejledningen grundigt Der skal nemlig byttes om på polaritet. ved skift fra rørtråd til alm tråd med gasflaske.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Som du selv skriver er forskellen på MIG/MAG beskyttelsesgassen, jeg kan ikke se der skulle være problemer i at bruge en aktiv gas som argon.(hvis svejseren er forbered på at køre med "gas" ) 

Er det fordi du vil svejse i rustfri, eller aluminium ?

Problemet kan så være at svejseren er for lille, især til aluminium.


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for svar

Har snakket m biltema men ingen hjælp de ved ikke om den kan og jeg skal svejse i jern plader karosseri osv  


Kender i andre gode måske lidt dyre co2 svejser ??   

Jeg vil heller ikke mig svejse jeg vil mag CO2 det bare biltema har kun et mig og har læst man kan ændre det til mag

Hvis du ser omhyggeligt på billedet af svejseren kan du se at man kan ombytte kablerne nederst på maskinen.

Den kan derfor både MIG og MAG

Det fremgår også af brugsanvisningen som kan ses på Biltemas hjemmeside under svejseapperatet.

Bernt

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis