Træterrasse ovenpå græsplæne

Jeg står for at skulle lave ny terrasse i vores lille 60m2 have, hvor der i dag er 50/50 med græs og herregårdssten, i hver deres ende.

Overvejelserne gik oprindeligt i retning af at få lagt fliser i hele haven, men fruen er mere til træterrasse, hvilket også kan være en fin løsning.

Underlaget hvor der idag ligger sten er jo intet problem, og skal der støbes nogle fødder ned (hvilket jeg er mest til) kan der jo blot tages 4 sten op og graves ned. Men hvordan hvor der er græs ?. Kan jeg undgå at skulle grave af - og blot dække græsset over med et el. andet, f.eks. noget ukrudtsdug, eller hvilken løsning er at foretrække ?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du ikke vil grave græsset af..

Så vil jeg foreslå dig at giver græsset "et eller andet så det går ud", får fat på noget kraftig fiberdug, findes nok ikke i byggemarkedet, men spørg en lokal entreprenør, de har noget kraftigt dug, og ofte i op til 4 meters bredde. (jeg købte hos den lokale sidste år, og gav 5 kr pr m2)

For at holde styr på dugen vil jeg anbefale du ligger et tyndt lag skærver, eller vasket ral, oven på dugen.(så det ikke indeholder jord sand, som kan give grobund for ukrudt) 

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også