Jonsered rider kører langsomt når den bliver varm

Hej :-)


Har en Jonsered FR2115MA rider havetraktor, med hydrostat.

Når maskinen bliver "varm", og jeg har slået en stor del af min kæmpe plæne, vil maskinen pludselig næsten ikkke trække sig selv.

Det er ca samme sted hver gang, så det tyder i min optik på at noget bliver "varmt" eller lign.


Jeg kan så slukke maskinen, vente en time, starte den og fræse derud af, uden problemer.

Den kører fantastisk udover at den som nævnt lukker ned for effekten.


Noget hydrostat problem? Det piller man ikke selv ved fornemmer jeg, grundet risiko for skidt mv. kan komme i systemet, eller?


På forhånd tak :)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan med klipperen arbejder den som den skal, når fremdriften "render varm" ?

Kender ikke maskinen, men der sidder nok en rem fra motoren til hydrostaten, er den ok og stram?

Tjek oliestanden på hydrostaten, eller endnu bedre skift olien.


Vi prøver igen, i morgen --

Hej Jens.

Mange tak for dit svar.

Klipperen kører som den skal, også når maskinen går i "dvale".

Jeg får lige tjekket den rem.

Jeg kiggede oliestand på hydrostat den anden dag, og som jeg læser beholderen, er standen fin.

Skift af olie på hydrostat er det ikke komplekst, eller er det blot noget jeg er "bildt" ind, således at serviceværkstederne skal leve? ;-)

Det er et ofte et tegn på hydrostaten er slidt, nogen gange kan man udskyde problemet ved at skifte olien (de typiske intervaller er 1 gang efter 5 timer, derefter ved hver 200 time)


på de fleste maskiner er det ikke svært at skifte olien, men nogle skal man skyde op olien igemmen, fra bundproppen, for at presse luften ud af systemet.


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis