Cisternen er løs og lækker vand

Jeg har aldrig oplevet det før, men forleden dag, da jeg skulle besøge det lille hus, der kunne jeg ikke forstå at der var vand på gulvet, hele vejen rundt om toilettet.

Jeg fandt ud af, at hele cisternen (vandbeholderen) på toilettet sad løs og hver gang jeg løftede lidt op i cisternen, lækkede cisternen vand, nu skal det lige siges at jeg brugte ingen kræfter overhoved, selv et 5 årig barn, ville med lethed både vrikke med cisternen og løfte lidt op i den, så løs sidder den og det skal lige siges, at toilettet på ingen måde har været udsat for vold i den tid, jeg har haft det.

Jeg har aldrig oplevet dette før, så derfor har jeg prøvet at søge lidt om det på nettet, men der står ikke rigtig noget om det, derfor har jeg valgt at stille spørgsmålet her, i det håb at i kan hjælpe mig og give mig en forklaring på, hvad det kan være og hvad der skal gøres ved det, for jeg går selv med den tanke, at det er et helt nyt toilet, for jeg ved ikke hvad der er galt og om det kan svare sig at reparere på det gamle toilet.

Så hvis der er nogen der har erfaringer med dette og som kan give nogle gode råd, så vil jeg gerne høre dem.


Gnisten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet at se om cisternen er skruet fast på toilettet. Det er før set, at det kunne blive utæt ved samlingen. Tag låget af cisternen og se efter.


fase

Hvis toilettet er utæt mellem cisternen og stolen, må der være en samling. De to ting er normalt ikke støbt ud i et. Hvad er det for et toilet? Har du et billede af toilettet set nedefra ved samlingen mellem cisterne og stol?


fase

Jeg har undersøgt tingene nærmere og det viser sig, at der sidder to skruer, en i hver side, og det er den ene af disse skruer der er tærret væk, men grunden til at jeg ikke kunne finde disse skruer, det er fordi de sidder indeni selve cisternen, så skruerne er dækket af vand og for at skulle komme til skruerne, så skal man tage hele toppen af cisternen og tømme den, så helt nede i bunden af cisternen, godt dækket af kalk og skidt, der sidder skruerne, var det ikke fordi min ven kom forbi og så på toilettet, så havde jeg aldrig selv fundet skruerne og fundet ud af at det var dem det var galt med, men jeg håber andre kan bruge mine erfaringer og til sidst skal det lige siges, at det er ikke noget man kan lave, det er et helt nyt toilet.


Gnisten

Så er årsagen til utætheden fundet. Så må du i gang med at installere et nyt toilet. Det var pænt af dig, at give en tilbagemelding om problemløsningen.  


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis