Terrasse i træ ved havebassin

Jeg har overbevist mig selv om at jeg sagtens kan lave en terrasse ved vores havebassin, den bliver på ca 25 m2 - inkl en lille gang på 80 - 100 cm i mellem bassinet og havestuen. Terrassen bliver vinkel formet så der er to sider i mod vandet, stolper på vandsiden stående på en stor fliser - har fået af vide at der skal murpap i mellem flise og stolpe.. er i tvivl om hvordan dét skal sættes på?

På Youtube har jeg set nogle videoer af hvordan man laver en terrasse, både danske og udenlanske - det ser jo ikke så svært ud, men.. "brug disse forsk værktøj" - bla sav, bore/skruemaskine, snor og kridtsnor. De to sidstnævnte ved jeg godt det er for at måle op og lave tingene lige.. men hvornår skal jeg bruge det?

Jeg har nogle løse mål at arbejde efter, dvs feks fra havestuen af og ud i haven er der ca 4 meter, men om det bliver 3,8 eller 4,2 det er lige meget (tænker at det måske også er antallet af gulvbrædder der bestemmer bredden på terrassen?) Og så har jeg en ide om bassinet skal gå en lille smule ind under terrassen.

Rund-dellen som ligger der nu får lov at ligge.. rammen monteres på bunden af havestuen og på have siden støbes stolper ned som kommer til at bære rammen, på det store område kommer der til at ligge 6 stk strøer monteret med bjælkesko. Har også fået nogle bolte med som jeg tænker skal sidde i mellem ramme og stolper, men det har jeg heller ikke helt styr på?

Det lykkes mig heldigvis ret hurtigt at pege ud hvad der skulle bruges til hvad, ramme, strøer og gulvbrædder selvfølgelig, øhm.. i mellem de 6 strøer skal der flere "pinde" på tværs, for at holde afstand i mellem strøer? Tømmerhandlen har regnet med 33 "punkter, men dem har jeg ikke helt fået øje på endnu!

Nå det blev langt det her.. jeg har fået det jeg har bedt om, en pose brædder og en masse skruer - nu tænker jeg bare at posen er blevet tømt ud på hovedet og det er nu op til mig at få noget fornuftigt ud af det?

Hilsen Claus

Shorty
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også