Male mahognikøkkenbordplade sort

Jeg er lettere frustreret. Vi har lige fået lavet nyt køkken, og jeg er ikke helt glad for det :(


Planen var, at vi skulle have haft en sort laminatbordplade. Men da håndværkeren møder op, siger han, at den ikke kan bruges (af flere årsager). Vi må derfor i hast skaffe os en træbordplade, og her opstår mit problem.


Træbordpladen er i mahogni og er derfor rødbrun i farven. Det giver et helt andet look til køkkenet end ønsket. 


Jeg vil derfor høre, om jeg kan male den sort på en eller anden måde? Gerne så den bevarer årerne. 


På forhånd tak. 

Jeg er lettere frustreret. Vi har lige fået lavet... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis den allerede er olieret har du et stykke arbejde for dig inden du maler,pladen skal være totalt fri for olie.


bh

@S.Fabrin - Jo, en laminatbordplade er "træ" - men kan slet ikke pudses til.. det burde dog ikke være så svært at lave samling m.m. - og ellers skulle håndværkeren ikke have sagt ja (medmindre, han overhovedet ikke er blevet præsenteret for projektet med planlimning på forhånd?)  men samlingen skal jo også passe i en massivtræsbordplade - det samme med planlimningen..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 17-05-2017 20:27:26

@S.Fabrin - Jo, en laminatbordplade er "træ" - men kan slet ikke pudses til.. det burde dog ikke være så svært at lave samling m.m. - og ellers skulle håndværkeren ikke have sagt ja (medmindre, han overhovedet ikke er blevet præsenteret for projektet med planlimning på forhånd?)  men samlingen skal jo også passe i en massivtræsbordplade - det samme med planlimningen..

 Natur, jeg er helt klar over, hvordan en laminatbordplade er lavet. Hvad mener du med, at den ikke kan pudses/passes til? Det er jo ikke anderledes end en massiv bordplade, den skal også passes til. Men det er jo somme tider nemmere at lave tilpasningerne på værkstedet end ude hos kunden, fordi man på værkstedet har plads og maskinerne til arbejdet. Det skal selvfølgeligt ikke være en undskyldning, for ikke at bruge laminat bordpladen. Måske har tømreren ikke været vidende om at bordpladen skulle passes til og at der skulle planlimes en vask.


fase

Vi havde informeret ham om planlimningen. 

@Ritta - så er det jo helt hen i vejret, at han vil presse jer til en anden løsning - der jo - som du selv siger - giver et helt andet udtryk i køkkenet..  Hvor er det ærgerligt med så dårlige håndværkere :-(
Jeg håber i er kommet godt videre - ellers må han jo blot betale for at lave det om.. (selvfølgelig svært at bevise, hvis det kun er mundtligt aftalt)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også