Ballofix håndtag

Hej 


Et spørgsmål til min ballofix der sidder bag min opvasker. 

Jeg står overfor at skulle skifte min opvasker og kigger derfor ind i mit skab for at se installationen.


Jeg under mig så over retningen på grebet/håndtaget på min ballofix stophane? Se billede. Den står pt åben men hvorfor sidder grevet så skævt i forhold til selv hanen?


Burde den ikke stå parallelt med røret eller vinkelret ved lukket? 


Kan grebet været flyttet? Ved at løsne skruen.


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det ikke bare fordi det ikke kan drejes længere før det rammer ind i vandlåsen? Det ser ud til den står halvåben, hvilket sikkert er rigeligt med vand til maskinen.

Hmmm. Det kan du måske have ret i. Der er dog plads til at dreje den. 

Jeg har ikke prøvet at dreje den da jeg har så dårlige erfaringer med utætte ballofixer. Min elektriker kommer imorgen og installerer opvaskeren så var bare ved at gøre klar og undrede mig over positionen. Men jo det ligner den står halvåben. Tænkte bare at skruen måske havde været af for at flytte håbdtaget. Ved slet ikke om det er muligt. 

Må se imorgen hvad elektrikeren siger. 


Ps. Beklager jeg åbenbart har oprettet adskillige tråde. Fik en fejl ved oprettelsen. Men den har åbenbart oprettet alligevel. 




Ballofixen er i øvrigt en lille bitte smule grøn og irret under håndtaget. Betyder det noget?

En Ballofix ventil er ikke ligefrem den bedste ventil på markedet. At den er lidt grøn af ir betyder normalt at den er "under forfald". Det er meget almindeligt at en sådan ventil gror helt fast. Hvis den ikke kan lukkes når din elektrikker kommer, lukker i blot for hovedhanen" fra vandværket. Den burde så skiftes, men kan udmærket " køre videre" som den er.


Søren O

Dobbelt indlæg


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis