Carport med skur, materialer

Jeg står for at skulle bygge en ny carport med redskabsrum/skur for enden, da den carport der stod ved huset var godt rådden.


Jeg vil godt benytte de materialer jeg allerede har liggende fra andre projekter, og er derfor lidt i tvivl om dimensioner og spærafstand, for at kunne udnytte de materialer jeg har.

Carport og skur bliver 3.5x10m, for at holde mig på de 35m2 der må bygges uden at medregnes i bebyggelsesprocenten.

Der skal være tagpap tag på, da jeg ikke bryder mig om trapezplader/ståltag.


Jeg har følgende materialer liggende:

45x245 spær
21mm krydsfiner til tag


Men hvor mange stolper, og hvor tyk en rem skal der til for at bære det?
Og hvor stor kan spærafstanden være? Har kunne læse mig frem til at spærene skulle kunne ligge med 1.2m mellemrum, og kunne bære, men at pga krydsfineren skal men ned omkring 80cm, for det ikke buer.
Stolperne skal helst helt ud i siden af carporten at stå, så der bliver fuld bredde inde i.

Derudover skal den ene side af carporten beklædes med 1 på 2 beklædning, ligesom hele skuret også skal.

Jeg regner med enten at støbe med justerbar stolpesko, eller støbe stolperne i jorden.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
MogensR skrev den 16-05-2017 09:16:05

Ifølge nedenstående, så kan du godt have en spændvidde på 120 cm. på 21 mm. krydsfiner :

http://www.phonixtagmaterialer.dk/l...sfiner-osb

 Det lyder godt, så er det kun et par enkelte spær jeg skal have fat i ekstra, for at have til det hele.


Men hvad størrelse rem skal jeg have fat i, og kan der nøjes med 5 stolper i hver side? (2 i carport delen, og 3 i skur)

Selve carporten bliver 5,5 - 6 meter, så skur er 4 - 4,5 meter

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis