udskifte LK pir sensor med afbryder

Hej LDS

Jeg søger hjælp til at udskifte en LK pir sensor (10a -  506DA311) med en afbryder og mere specifikt til hvordan de nuværende ledninger i pir sensoren skal sidde i afbryderen.

Som det fremgår af billedet nedenfor med pir-sensoren, sidder der en lyseblå ledning i "n", en grå ledning der sidder ved symbolet med en pil der peger væk og to hvide ledninger som sidder i "L".

Uden at vide det gætter jeg på, at "N" er nulledningen, den grå ledning med pil-symbolet er en mellemleder og de to hvide ledninger er faseledninger.

Disse ledninger vil jeg gerne have sat over i afbryderen (LK Fuga - 542 D 606), se eventuelt de to vedlagte billeder af afbryderen nedenfor. Er der nogen der har et bud på hvordan disse ledninger skal sidde i afbryderen?

 

Tak og venlig hilsen

Christian




 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den blå skal ikke bruges, så den sætter du en muffe på.

De hvide skal i terminalen med rød pil, som peger ind i afbrydren, og den grå i terminal med sort pil som peger ud af afbryderen.

Nu har du valgt at købe en korrespondance afbryder hvor der er 2 sorte pile ud. Det skal du ikke lade dig narre af. Stadig muffe på den blå, så den ikke kommer i afbryder og så brug kun den ene med sort pil ud.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Rigtig mange tak for svar! - jeg har et par opfølgende spørgsmål som jeg håber I også vil hjælpe mig med

- der er to terminaler med sort pile, er det ligegyldigt om den grå ledning kommer i den ene eller den anden terminal med sort pil?

- mht. til muffe. Jeg har søgt på nettet på muffer og finder kun samlemuffer. I dette tilfælde er det vel mere en "lukke"-muffe jeg skal bruge(i måtte om muligt gerne linke til muffe-typen)?

Mange hilsner

Christian


 

Samlemuffer, slutmuffer, lukkemuffer kært barn har mange navne. Mon ikke det er billigst at købe i den lokale byggemarked eller hos den lokale elektriker. 

Det er ligegyldig om du bruger den ene eller den anden terminal med sort pil. Du skal bare tjekke hvordan afbryder skal vende, før du monterer den fast. I DK har vi den standard at afbryder er tændt når den trykkes nedad.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du sætter en muffe som denne på:

Hvis der sidder en stikkontakt under pir'en, og den blå ledning kommer derfra, kan du også bare pille den ud der, og fjerne den helt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis