Gulvvarme termostat slår gnister

Hej. 

Jeg har et badeværelse med el gulvvarme, som sikkert er fra fa huset blev bygget i '78. Det samme er den (mekaniske) Electromatic termostat sikkert også. I nat i mørket lagde jeg helt tilfældigvis mærke til, at der kom et lys/gnist ved termostaten da den slog til/fra. Jeg kunne se det, da en skrue i toppen er en smule løs... 

1) Er det normalt med så gamle termostater? Det tænker jeg ikke at det er og derfor jeg har jeg slukket for gruppen... 

2) jeg tænker at skifte den termostat til en elektronisk. Men jeg har svært ved at se at der kan være en Fuga termostat i dåsen. Væggen er letklinkebeton som er beklæde med træpaneler (det var åbenbart pænt i 70erne). Problemet er at den nuværende dåse ikke går helt ud forbi  træpanelerne. Jeg tror at jeg kan få plads til en forfra dåse, men så Kan jeg ikke få de støbte rør ind i forfradåsen, og det går vel ikke hvis det blot er det enkelte ledere? (hvis I forstår hvad jeg mener....) 

Håber at I kan hjælpe :) 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der kommer ALTID en lille gnist i et relæ når det slår fra eller tænder når der er belastning på. Tænd du bare igen, den eneste "fejl" er at du har set det.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Okay!? blev sq blot lidt nervøs.... Men der er  jo heller ikke noget der ser brændt ud eller lign.... Så tak for hjælpen! Hvordan hhvis jeg vil skifte termostaten for syns skyld.... Det går vel ikke med en forfradåse hvis kablet eller det faste rør ikke kan komme ind i forfradåsen, vel? 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis