gabende fodlister

Jeg har sat nye fodlister op i hele huset, nu har jeg det lille problem at nogle få steder er gulvet så ujævnt at der er en del mellemrum under fodlisten, normalt ville man vel bare sætte en lille fejeliste på, men det ville jeg gerne undgå fordi jeg bedre kan lide udseendet uden en sådan liste...
Er der nogle der har et forslag til hvad jeg i givet fald ville kunne fylde dette mellemrum ud med spartle, fuge eller hvad??? jeg kan ikke lige komme i tanke om noget jeg selv mener ville være optimalt???
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du tager en lille klods og lægger din tømrerblyant ovenpå den. Klodsen skal være så tyk at blyanten lige rammer fodpanelet der hvor det største gab det er. Så trækker du klods og blyant hele vejen hen af fodpanelet.
Så skruer du det af og saver efter stregen med en stiksav.
Så monterer du det igen og har nu samme afstand mellem gulv og fodpanel hele vejen.

Håber ikke du har malet osv allerede, for så duer det ikke... cry

mvh
Jens
Smart :lol:
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra pma

Jeg har sat nye fodlister op i hele huset, nu har jeg det lille problem at nogle få steder er gulvet så ujævnt at der er en del mellemrum under fodlisten, normalt ville man vel bare sætte en lille fejeliste på, men det ville jeg gerne undgå fordi jeg bedre kan lide udseendet uden en sådan liste...
Er der nogle der har et forslag til hvad jeg i givet fald ville kunne fylde dette mellemrum ud med spartle, fuge eller hvad??? jeg kan ikke lige komme i tanke om noget jeg selv mener ville være optimalt???


Jeg har et godt råd fra min bror der er maler.

forudsat at listerne skal males.
Det eneste du skal bruge er en acryl silicone (en af dem du kan male på)
tape gulvet kør med fugemassen, derefter en våd karklud som er tilsat opvaskemiddel så den virker meget sæbet, tør kanten efter evt. mae fodlisten, af med tapet og du kan ikke se mellemrummet mellem liste og gulv.

tricket kan også bruges til gerikt ved døre eller hvis vægen er skæv og der er mellemrum mellem væg og liste.

Mvh

DR tongue
Jeg mener at have hørt man kan bruge kit.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Citat fra Per M. Friis

Jeg mener at have hørt man kan bruge kit.

MVH Per


Jeg ved ikke med kit men. min bror har lige malet I mit hus og han brugte tricket med malebar silicone.

Mvh
Dr
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ok jeg selvfølgelig også overvejet denne mulighed jeg var bare penge for at en sådan fuge ville sprække på grund af viberationerne fra gulvet... men hvis de ikke gøre det er det jo en dejlig nem løsning.... biggrin
Den er absolut god silicone løsningen - det er kit-løsningen ikke. For en malbar siliconeløsning er hurtig, kan bevæge sig og kan overmales. Jeg tror alle malermestere bruger den i dag som en lynhurtig og god løsning på sprækker mellem træ, mur og gulv. Men den skal være malbar - har jeg hørt, ellers preller farven af på den. Men det kan en farvehandler garanteret fortælle mere om.

Mvh. JørgenE
Silicone kan generelt ikke bemales. Se i stedet efter acrylfugemasse.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Øh, det var nu også acryl jeg mente.... :lol:

Mvh. JørgenE
Hej

Jeg tror nu godt malbar silicone kan overmales :lol: , men ville nok også generelt sige acrylfugemasse.

Man skal dog være opmærksom på at trægulve bevæger sig frem og tilbage under fodlisterene så løsningen er ikke uden problemer.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også