Trailerstik på bil 7 til 13

Jeg købte ny trailer sidste år som så er født med 13 polet stik og min bil har kun 7 så har kørt med adaptor et års tid nu og nu blev jeg så træt af det..

Har i dag så forberedt mig rigtig godt og printet diagram ud osv. Piller så det gamle stik af og finder alt det nye frem inkl. det diagram hvor jeg så kan se at de farver jeg har på bilen ikke passer med det på papiret.. jeg har så brugt resten af dagen på at søge efter en løsning men kan ikke finde noget.


Så fandt jeg så multimeter frem og kunne finde ud af den brune som også er lidt tykkere end de andre er stel.

Men de andre kan jeg ikke måle andet end 1 til 2 V og blinklys kan jeg ikke finde  :roll:


Det sidder på en Polo 6r fra 2011


Vedlagt billede og håber nogen kan genkende det.


Man lærer hver dag..
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det er jo let at sige, hvad du skulle have gjort, men det er jo for sent nu.

Prøv lige forfra med dit voltmeter. Find først en god stelforbindelse - og glem i første omgang din brune ledning. Så må du prøve at finde de enkelte funktioner en for en, men du skal kunne måle 12 v.


Søren O

Hehe ja ved godt hvad jeg skulle ha gjort men ja det er for sent nu.

Ja tænker også at jeg skal kunne måle 12 v 

Jeg må prøve forfra i morgen  



Man lærer hver dag..

Et multimeter er naturligvis ok, men nogen gange er en 12 v pære lidt nemmere at se det på. Altså tilslutte den ene ledning på multimeter / pære på bilens stel ( ikke den ledning du tror er stel ) Den anden ledning på en af dine ledere i stikket. Så må du tænde bilenes lys, bremselys eller blink til en 

af siderne. Der vil så komme en rektion på multimeter /pære, som så skrives ned Sådan fortsættes til alle funktioner er kendte. Bemærk at der kan være både højre og venstre almindelig lys, som du på den måde ikke kan skelne imellem. Der må du løsne den tilsvarende sikring for at finde ud af det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Selv med et nyt ledningsnet skal forbindelser og deres funktioner findes inde bag panelet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 13-05-2017 21:19:16

Et multimeter er naturligvis ok, men nogen gange er en 12 v pære lidt nemmere at se det på. Altså tilslutte den ene ledning på multimeter / pære på bilens stel ( ikke den ledning du tror er stel ) Den anden ledning på en af dine ledere i stikket. Så må du tænde bilenes lys, bremselys eller blink til en 

af siderne. Der vil så komme en rektion på multimeter /pære, som så skrives ned Sådan fortsættes til alle funktioner er kendte. Bemærk at der kan være både højre og venstre almindelig lys, som du på den måde ikke kan skelne imellem. Der må du løsne den tilsvarende sikring for at finde ud af det.

 Ja tror jeg prøver med en pære for er ikke sikker på mit multimeter er hurtig nok til at opdater ved blinklys Takker for hjælpen  


Man lærer hver dag..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis