Bygge nyt hus - 100mm gasbeton - Hvilken isoleringsløsning?

Hej LDS.

Jeg skal til at bygge helt nyt hus og er ved at finde ud af hvordan jeg skal isolere/lave facade. Facaden skal være let. Det vil sige med Fibercement/Træ/puds. noget ala billedet her under.

Den umiddelbare løsning lige nu er 100mm gasbeton indervæg -> 300mm isolering ->let facade

Som i kan se på billedel ligger isoleringslaget 200kr/m2

Jeg har kigget på hårde isoleringsplader der skal pudses op som Rockwoll Redart og Isover Facadekoncept. Det ser meget let ud. Men er det til at komme til for penge? og er det så godt som det ser ud til at være?


Spørgsmålet er. Hvad er en fornuftig løsning hvis det skal være let og billigt til let facade? Er meget åben for alternative muligheder.


Alt kan laves med det rette research.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej. 

Før du går videre med konstruktionerne, så vil det være en rigtig god ide at få bygningen til at overholder bygningsreglementet først.

Indretning, Brand forhold og konstruktionernes dimensioner for at overholde krav for energi.

Kan se disse ikke har ændret sig siden sidste indlæg du har skrevet med taget.

Disse krav skal overholdes for at kunne få lov til at bygge denne.

Det bare en hjælp.

Hilsen Martin


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Hej

Hvis størstedelen af huset skal pudses ville jeg overveje termoblokken. En massiv blok med "indbygget" isolering. Det burde umiddelbart både være let og billigt... http://www.hplush.dk/termoblokken

Resten kan så laves med udvendigt træskelet som du beskriver.

Mht. pudssystemer så skal du være opmærksom på du ender ud med en "tynd" systemvæg som skal bære og afstive dit hus, hvilket sandsynligvis vil kræve en stålsøjle hist og pist (mvh ingeniøren   )


Mvh Simon
Bygningsingeniør
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis