Afgrænsning og lignende i gasbeton - hvordan?

Jeg leger lidt med tanken om, at der skal laves noget afgrænsning af græsplæne, højbede, bænke o. lignende i stil med vedhæftede billeder. Men hvordan griber jeg det bedst an?

Tænker at gasbeton vil være relativt nemt at arbejde med, lave vinkler, afgrænsninger osv. Det er lige til at pudse op og male (tænker jeg). Men hvad er fremgangsmåden? Skal der forstøbes fundament under gasbeton? Skal jeg bruge andet materiale? Fordele og ulemper ved at gøre, som jeg tænker?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Alt fra 50-120cm afhængig af terræn og hvad jeg tænker ind af afkroge og andre finurligheder. Multipladerne er til indendørs brug. Skal gerne bruge materialer til udendørs brug, der kan pudses op og males.

Bredden tænker jeg omkring 10cm med variationer.

Når jeg siger bredde, så er det aht. hvor stort et areal af plan lodret flade materialet skal kunne holde tilbage.

Er det små volde her og der, eller er det ved at grave ind i f.eks. koldings skråninger, så der er endnu højere jord-lag længere op ad skrænten f.eks.


 

Annonce

Du skriver gasbeton, og det kan så købes i mange afskygninger og navne. Multiplade, siporex, gasbetob, Ytong plade m.m. Det er i bund og grund samme produkt. Det bruges alt sammen både til yder og indervægge. Her er link til Ytong, men de har alle samme egenskaber. Der er i 1000 vis af sommerhuse der er bygget med 20 cm gasbeton blokke, som kun er malet udvendig.

De kan både berappes og vandskures.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der er ingen store volde eller den slags. Terrænet varierer måske 40cm, så det er ikke et voldsomt pres, der vil komme på. 

Ok... Kunne bare se at de plader, der blev linket til, var til indendørs brug? Men godt at vide, at jeg ikke behøver at spekulere i inde og udebrug. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også