Bedste off road dæk havetraktor

Har i erfaring med grov mønstrede dæk til havetraktoren, det er til en jeg har på arbejde, en zero turn, den vejer knap 500 kg, vi køre i lidt kuperet terræn og det kniber med at stå fast, især i vådt føre.

Det betyder ikke noget den kratter lidt rundt i grønsværen..

Af grovmønstrede dæk (23x10,5-12) er der følgende bud fra forhandleren.

Traktormønster

 Eller et ATV mønster


Vi prøver igen, i morgen --
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sildebenene som du kalder "traktor" er effektive i ler-overflader og sand, men på græs graver de bare ned, uden rigtigt at få fat.

De der ATV er ikke ret meget anderledes, så vælg den du selv føler for er bedst/billigst.


 

Tak for svaret, jeg er nok mest til sildeben, de dæk vi har på nu, lukker hurtig til hvis der er lidt smattet, og så fedter de bare rundt.

Nuværende dæk...


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg ved ikke en dyt om dæk (og motorer for den sags skyld) men jeg så i tv at man på Grønland (og sikkert mange andre steder) lukker ca halvdelen af luften ud af dækkene på 4-hjulstrækkere når der skal køres offroad (eller på is), fordi dækket så trykker på en større flade.
Om det så kan bruges på en havetraktor, kan selvfølgelig være lidt vanskeligt når der ikke er så mange hestekræfter at gøre godt med   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det er desværre ikke en mulighed, for pga utallige punkteringerne, har vi fået dækkene fyldt op med en  speciel gummimasse, det har samme egenskaber som var der luft i, men kan jo så ikke punkterer.

 Det er gummigranulat som sammen med forskellige tilsætninger er vulkaniseret, så de

rigtige egenskaber er til stede.


Vi prøver igen, i morgen --

Har en "kirkegårdsvogn" hvor jeg har sat traktormønstrede dæk på de bagerste drivende jul og er meget overrasket over hvor stor en forskel det gør, den går bare igennem hvad som helst, så hvis du ikke er bange for at ødelægge underlaget så vil jeg klart anbefale traktormønster.

Annonce

Det lyder godt, for der er bestilt "traktordæk"


Vi prøver igen, i morgen --

Så kom der "traktordæk" på maskine, indtil videre virket det fantastisk, og må være den ultimative løsning.

Overraskende nok køre de uden maskinen hopper, selv med 18 km/t på asfalten.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis